CARDEDEU (BARCELONA), 7 (EUROPA PRESS)
El grup municipal de CiU governarà en minoria a Cardedeu (Barcelona) després de trencar aquest dijous el pacte que mantenia amb el PP a causa del conflicte entre les dues formacions per "temes identitaris".
L'alcaldessa de Cardedeu, Calamanda Vila, ha explicat a Europa Press que el posicionament identitari de cada partit ha dificultat i obstaculitzat l'acció de govern per la qual cosa "arriba un moment que el divorci és necessari".
De fet, Vila, que ja ha signat els decrets d'alcaldia per destituir els dos regidors del PP amb responsabilitat dins de l'equip de govern, ha recordat que la marxa fa uns mesos del regidor de Gent pel Canvi (GxC) ja va fer perdre la majoria, el que "ha deixat una situació molt difícil".
Per aquesta raó, l'alcaldessa ha decidit governar a partir d'ara en minoria amb els sis regidors de la federació nacionalista i arribar a pactes puntuals amb altres forces polítiques, tot i que descarta de moment establir un nou pacte de govern amb una altra formació.
"Tots estem d'acord que hem d'atendre els més febles", ha afirmat Vila, qui ha recordat que l'objectiu és treballar pel municipi.
En un comunicat, el govern municipal ha agraït el treball juntament amb els socis del PP i de GxC, tot i que afirma que "és el moment d'emprendre el camí sols iniciant el treball per arribar a acords puntuals" com correspon a la força més votada.
MOCIÓ DE CENSURA
L'agrupació local del PSC ha rebutjat la possibilitat de presentar una moció de censura davant de la inestabilitat política que ha viscut el municipi en els últims mesos, ja que considera que no és la solució als problemes de Cardedeu.
"És cert que l'actual govern no ho està fent gens bé, però fer un govern integrat per regidors que l'únic que els uneix és denunciar l'actual govern no garanteix que ho faci millor", ha explicat el PSC en un comunicat aquest dimecres previ a la ruptura del pacte de govern entre CiU i el PP.
Així mateix, els socialistes han tancat la porta a entrar al govern municipal, tot i que ofereixen la "lleialtat a Cardedeu i ganes de treballar" des de l'oposició, pel que sol·liciten a l'equip de govern més transparència i democràcia.
En aquest sentit, el PSC reclama que es tornin al ple les competències, que les sessions tornin a ser mensuals, que es treballi amb els regidors de l'oposició i que es fomenti la participació ciutadana.
Front a aquestes peticions, l'alcaldessa de Cardedeu ha afirmat a Europa Press que "són raonables" i que es reforçaran aspectes com la participació.