Actualitzat 09/05/2017 15:27

El CIS manté el PP al capdavant, amb el PSOE superant Units Podem i Ciutadans en alça

Encuensta del CIS de abril
EUROPA PRESS

MADRID, 9 Maig (EUROPA PRESS) -

El Baròmetre d'Opinió del Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS) del mes d'abril, el segon amb intenció de vot des de la investidura de Mariano Rajoy, manté el PP com a primera força amb un suport electoral del 31,5%, un punt i mig menys que en les generals, mentre que el PSOE recupera la segona plaça superant Units Podem i Cs guanya gairebé tres punts respecte al seu resultat de juny del 2016.

L'enquesta es va realitzar en els primers dies d'abril, després que Pablo Iglesias hagués guanyat l'assemblea de Podem, l'andalusa Susana Díaz s'hagués postulat per a les primàries del PSOE i el PP hagués sofert la crisi de Múrcia que va provocar la dimissió del llavors president regional, Pedro Antonio Sánchez. Això sí, les entrevistes es van realitzar abans que esclatés el cas Lezo que ha portat a presó l'expresident madrileny Ignacio González.

Quant a la valoració de líders, el millor puntuat torna a ser Joan Baldoví, de Compromís, amb 4,54 punts, mentre que entre els dirigents d'àmbit estatal destaquen Alberto Garzón (4,26) i el socialista Javier Fernández (4,12), mentre que Mariano Rajoy només s'anota un 2,91 i Pablo Iglesias es queda en 3 punts.

Contingut patrocinat