Publicat 23/01/2018 18:11

Cilsa va batre rècords el 2017 amb un benefici de 6,1 milions i ingressos de 44,5

Alfonso Martínez, Sixte Cambra i Ismael Clemente
EUROPA PRESS

BARCELONA 23 gen. (EUROPA PRESS) -

Cilsa, la societat gestora de la ZAL del Port de Barcelona, va tancar el 2017 amb el millor any de la seva història quant a resultats econòmics, ja que va registrar un benefici net de 6,1 milions d'euros, la qual cosa suposa un creixement del 17,3% respecte l'any anterior, i uns ingressos de 44,5 milions, un 9,3%.

Així ho han explicat aquest dimarts en roda de premsa el president del Port de Barcelona i de Cilsa, Sixte Cambra; el director general de Cilsa, Alfonso Martínez, i el conseller delegat de Merlin Properties, Ismael Clemente.

Cambra ha destacat que la societat, participada en un 51,5% pel Port de Barcelona i en un 48,5% per Merlin Properties, s'ha consolidat com el quart operador d'infraestructures logístiques de primer nivell a la Península Ibèrica, amb la gestió de 706.388 metres quadrats de superfície de naus logístiques alquilables, per darrere de Merlin Properties, Logicor i Prologis.

"És una peça clau per a l'alineament amb el Port de Barcelona, per consolidar-nos com el principal 'hub' logístic del sud d'Europa", ha afirmat Cambra.

En concret, es van contractar 214.785 metres quadrats el 2017, un exercici en el qual les principals operacions van ser l'adquisició dels actius de LURI 6 (antic Banif Immobiliari) que han incorporat 51.988 metres quadrats; s'han lliurat les naus logístiques a Carrefour (18.215 metres quadrats) i a Fedex (16.904 metres quadrats), i s'ha signat un contracte de nova construcció de 35.000 metres quadrats per a Alfil Logístics.

Martínez ha anunciat també un contracte de nova construcció de 25.024 metres quadrats per a un "operador internacional líder en el seu sector" del qual no ha volgut revelar el nom per qüestions de confidencialitat, i ha indicat que les inversions de l'any passat es van situar en 28,5 milions (incloent l'adquisició de Banif).

Amb tot, l'ocupació s'ha situat en el 95,6%, i el director general de Cilsa ha ressaltat l'increment del trànsit marítim el 2017, que ha generat un moviment de 600.000 TEU --mesura equivalent a un contenidor de 20 peus--.

Cilsa va obtenir l'any passat un finançament de 75 milions amb el Banc Europeu d'Inversions (BEI), i va ampliar capital per 37,3 milions d'euros, que van ser subscrits íntegrament per Merlin Properties, una ampliació que s'emmarca dins del projecte de creixement amb el qual preveu invertir prop de 200 milions en la construcció de 320.000 metres quadrats de nova superfície logística amb certificació (Leadership in Energy & Environmental Design).

COMPANYIA AUTOFINANÇADA

"La companyia està autofinançada, i de moment no necessita recursos addicionals", ha dit Clement, que ha afirmat que Merlín Properties està còmoda amb la seva participació a Cilsa, i encara que no ha tancat la porta a augmentar, ha recordat que això depèn del Port de Barcelona.

Per la seva banda, Cambra ha indicat que una ampliació de la participació de Merlin Properties suposaria la privatització de l'entitat, una operació que, d'analitzar-se en el futur, hauria d'aprovar-se en Consell de Ministres: "No està damunt de la taula a curt termini".

El deute financer net de la companyia ascendeix a 82,6 milions d'euros, la qual cosa suposa 3,8 vegades Ebitda, el ràtio més baix de la seva història, i la seva previsió d'ingressos per contractes signats ('backlog') aconsegueix els 313,7 milions.

COMIAT A CAMBRA

Cambra va anunciar l'any passat la seva voluntat de deixar la presidència del Port de Barcelona una vegada es constitueixi un nou Govern a Catalunya, així que la d'aquest dimarts ha estat l'última roda de premsa que ha ofert com a president de Cilsa, empresa de la qual ha expressat la seva "satisfacció" per l'evolució registrada.

Martínez i Clement han agraït a Cambra la feina realitzada tots aquests anys: "Si no hagués estat pel seu tarannà i visió empresarial, tot hagués estat més difícil".

Contingut patrocinat