Actualitzat 23/05/2023 11:55

Changue (CUP) sobre la Guàrdia Urbana: "Les persones no blanques no confiem en la policia"

L'alcaldable de la CUP per Barcelona, Basha Changue
CUP

BARCELONA, 23 maig (EUROPA PRESS) -

L'alcaldable de la CUP per Barcelona, Basha Changue, ha afirmat que com a persona no blanca no confia en la Guàrdia Urbana: "Les persones que no som blanques no confiem en la policia, perquè són el braç executor del racisme institucional".

Ho ha dit en una entrevista del 'Nacional.cat' d'aquest dimarts, recollida per Europa Press, després de ser preguntada per si ella confia en la Guàrdia Urbana, a la qual cosa ha respost que "evidentment que no" i ha assenyalat que, segons l'últim informe de SOS Racisme, un 70% de les denúncies que tenen per agressió i violència policial són de la Guàrdia Urbana.

"Aquí hi ha dues coses. D'una banda, quan van entrar els comuns el 2015, van parlar de dissoldre la Brimo de la Guàrdia Urbana. Vuit anys després encara existeix. I van crear una formació antiracista per a tot el cos de la Guàrdia Urbana. Però des del 2017, els informes de SOS Racisme no han variat gens ni mica", ha afegit.

A més a més, l'alcaldable considera que augmentar la presència policial a la capital catalana implica inseguretat per a una part de la població: "Estàs exposada a que se't criminalitzi o a que se't persegueixi".

Changue ha criticat la política de seguretat del consistori: "Ens és igual que la ciutat estigui plena de cartells de 'Barcelona antiracista' si la Guàrdia Urbana continua perseguint manters o l'alcaldessa continua validant el senyor Batlle quan parla de la cultura de la navalla importada. Deixa clara quina és la perspectiva de l'Ajuntament, la seva credibilitat cau pel seu propi pes".

Contingut patrocinat