Actualitzat 19/05/2018 15:46

Chakir El Homrani, un sociòleg i sindicalista per encapçalar Treball i Assumptes Socials

El diputat de JxSí Chakir L'Homrani
Europa Press - Arxiu

   BARCELONA, 19 maig (EUROPA PRESS) -

   El sociòleg, diputat i regidor de Granollers (Barcelona) Chakir El Homrani s'ha convertit en conseller de Treball, Assumptes Socials i Famílies de la Generalitat, després d'iniciar la seva trajectòria social com a líder de les joventuts d'UGT i després ingressar també en ERC.

   Nascut a Barcelona el 1979, militant a ERC des del 2004 i és regidor des del 2015, quan va entrar en el Parlament com a diputat, i va renovar l'escó el març de 2018 quan van renunciar Marta Rovira, Carme Forcadell i Dolors Bassa.

   És llicenciat en Sociologia per la UAB, ha participat en el disseny de diversos títols de formació professional vinculats al sector de l'aigua i el medi ambient, i ha treballat en la formació de joves i en el sector privat.

   Va ser nomenat secretari d'organització (2004) i portaveu nacional (2007) de L'Avalot-Joves d'UGT, i ha estat membre del Comitè Nacional i del Consell Nacional de la UGT, a més de tenir responsabilitats sindicals en llocs en els quals ha treballat.

LLEI D'HABITATGE

   Com a portaveu de L'Avalot, va participar en l'impuls de la iniciativa legislativa popular (ILP) de mesures urgents per a l'habitatge, en un acord de mesures per a l'ocupació juvenil i a recollir signatures per millorar el salari mínim.

   Té experiència en el treball i la formació de joves, coordinant projectes de mediació sociolaboral juvenil (Eixam), i ha organitzat tallers d'ocupació, a més de treballar com 'product manager' de FP a l'empresa Aqua Development Network (2011-2015).

   També va col·laborar com a formador amb l'Institut de Ciències de l'Educació de la UB i amb un grup de treball de la UB en el projecte Social Platform on Cities and Social Cohesion de la CE.

   També ha participat al programa de lideratge i transformació social Ordit organitzat per l'Institut de Govern i Polítiques Públiques (Igop) de la UAB i la Fundació Jaume Bofill.

JOC DE ROL I NATACIÓ

   Va obtenir la Beca Maria Gaja de Granollers i el Premi a projectes innovadors en educació de Terrassa (Barcelona) per la cocreació del joc de rol 'Anem per feina'.

   És soci de l'Esplai Guai de Palou, del Club Natació Granollers i de la Fundació Josep Comaposada Sindicalistes Solidaris, amb la qual ha col·laborat en projectes de cooperació al Marroc i Centreamèrica.

   A més ha format part del Consell de Cooperació de Granollers, i en plataformes associatives juvenils, el Consell de la Joventut de Barcelona (CJB) i el Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC).

Contingut patrocinat