Actualitzat 02/12/2015 11:34

Chacón repeteix programa en infraestructures: "No hem avançat gens amb el PP"

Veu "fanfarronades" de Montoro amb el FLA i demana diners per al corredor mediterrani i Rodalies

BARCELONA, 2 des. (EUROPA PRESS) -

La candidata del PSC en les eleccions generals, Carme Chacón, repeteix en aquests comicis els compromisos en infraestructures del seu programa de fa quatre anys, quan també va ser la número 1 dels socialistes catalans: "No hem avançat gens amb el PP en el Govern central."

Ho ha explicat en un esmorzar-col·loqui sobre infraestructures organitzat pel Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de Catalunya, en què ha lamentat "mantenir idèntics els compromisos electorals" en aquesta matèria perquè veu inacció en la inversió del PP en territori català.

Ha detallat alguns d'aquests compromisos: elaborar un pla de transports i les seves infraestructures amb un pacte estable entre tots els partits, crear consorcis de transport per al tràfic de mercaderies, impulsar de manera "notable" el sector privat, definir Ports de l'Estat com una agència i dotar les competències autonòmiques del finançament necessari.

Sobre aquest últim aspecte, ha apostat per prorrogar dos anys la disposició addicional tercera de l'Estatut i culminar obres com l'estació de la Sagrera, el quart cinturó, l'N-II a l'altura de Girona i la xarxa de Rodalies, entre altres inversions.

Precisament Rodalies, a més del corredor mediterrani i l'AVE, estan entre les principals infraestructures per a Chacón, que ha assegurat que si no funcionen bé i no estan acabades és "per culpa del PP", que no finança adequadament les competències de les autonomies.

A més, ha acusat el ministre d'Hisenda, Cristóbal Montoro, de fer "fanfarronades" amb el Fons de Liquiditat Autonòmica (FLA), i de no invertir en la millora de les infraestructures els recursos del 'Pla Juncker' de finançament europeu.

INTEGRACIÓ DE BITLLETS I TARIFES

Chacón també ha apostat per potenciar la integració de bitllets i tarifes, per posar el transport "al servei de les persones i no al revés", i per impulsar mesures per afrontar la irrupció del consum de col·laboració, com el que es deriva de l'app Uber.

Per invertir millor els recursos, també ha advocat per estudis de cost-eficàcia previs a les inversions, tot i que ha admès que en alguns casos no pot fer-se: "A vegades, invertir no és molt eficient, però té un impacte positiu enorme en el reequilibri territorial i beneficis socials."

Preguntada per l'Eurovinyeta, ha dit que aposta per implantar-la "però de manera pausada i amb harmonia, perquè no hi ha pressa", i sobre les seves polítiques d'energia ha destacat que el 70% de l'energia consumida a Espanya ha de ser renovable abans del 2030.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés