Publicat 16/06/2021 12:13

Cervera promet reduir les llistes d'espera de dependncia i demana al Govern central més finanament

La consellera de Drets Socials de la Generalitat, Violant Cervera, en el ple del Parlament.
PARLAMENT

En una altra pregunta, Elena es compromet a garantir la qualitat del 112

BARCELONA, 16 juny (EUROPA PRESS) -

La consellera de Drets Socials de la Generalitat, Violant Cervera, s'ha comproms a reduir les llistes d'espera de dependncia durant la seva etapa en el Govern, per exigeix més finanament al Govern central, perqu critica que "tan sols paga el 14%" del 50% que els correspon segons la llei de dependncia del 2006.

Ho ha dit durant la seva intervenció en el ple del Parlament d'aquest dimecres, arran d'una pregunta de la diputada de Vox María Elisa García, en la qual instava el Govern a proposar solucions i a "no llanar pilotes fora, perqu utilitzen de boc expiatori el Govern central per justificar la seva ineptitud".

La diputada de Vox també li ha retret que Catalunya és la comunitat que encapala la llista de persones dependents en espera d'ajuts, a la qual cosa Cervera ha assegurat que s'esforaran per reduir-les, per ha exigit a Vox que "si volen donar un cop de m als ciutadans" reclamin el finanament que al seu parer correspon a Catalunya.

En una altra pregunta, la diputada del PSC Assumpta Escarp ha retret al Govern que no hi ha dades de les agressions als professionals sanitaris, i ha exigit un pla integral que abordi aquesta realitat, a més del reconeixement que s'estaria produint una violncia de gnere perqu "el 75% de les agredides són dones".

En resposta, el conseller de Salut de la Generalitat, Josep Argimon, ha reconegut que es tracta d'una bona iniciativa per tirar endavant, i també ha fet una crida a la conscienciació i a "posar-se a la pell del professional que ha rebut l'agressió, que moltes vegades no denuncia".

SERVEI 112

En una altra pregunta, la diputada de la CUP Laia Estrada ha retret al conseller d'Interior, Joan Ignasi Elena, que no hi ha dades públiques de la quantitat de trucades d'urgncia al 112 "que es perden o que tenen un temps d'espera inacceptable", i ho atribueix a les condicions dels treballadors, que pateixen sobrecrrega, i també a les condicions que els imposen les empreses responsables de prestar el servei.

Elena ha recordat que l'empresa que prestava el servei "va fer fallida fa uns mesos, i que ha estat difícil per al departament no tan sols que una altra empresa presti el servei", sinó també que els treballadors tinguin el total de la seva compensació, i ha insistit que el Govern treballar per garantir la mxima qualitat del 112 i els drets dels treballadors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés