Agraeix a Rajoy el seu compromís amb l'entitat i destaca que va governar en un moment molt difícil
SITGES (BARCELONA), 2 juny (EUROPA PRESS) -
El president del Cercle d'Economia, Juan José Brugera, ha felicitat al nou president del Govern, Pedro Sánchez, al que demana rigor, estabilitat macroeconòmica i clar compromís amb el creixement i els socis europeus, i ha dit que no condueix a cap part generar anticipadament assenyales d'alarma davant el ràpid canvi de l'executiu.
En la clausura de la XXXIV Reunió del Cercle d'Economia a Sitges (Barcelona), ha instat aquest dissabte a esperar a les pròximes setmanes per conèixer les orientacions i propostes del nou Govern socialista i la consistència de la seva recolzo en l'arc parlamentari.
"És el moment de la confiança en els nous governants", ha assenyalat Brugera, encara que ha reconegut que es pot entendre que la velocitat vertiginosa en què s'ha materialitzat el canvi pugui alamar i generar incertesa, segons ell.
El lobby empresarial català ha insistit que Espanya necessita "estabilitat i predictibilitat", ja que l'agenda es troba repleta de qüestions pendents per a la política i l'economia espanyola, i ha animat a saber aprofitar el vent a favor del creixement econòmic, conscients que hi ha febleses que encara tenallen l'economia espanyola.
Brugera també ha volgut fer en la seva intervenció un reconeixement per a l'expresident Mariano Rajoy, del que ha destacat que, més enllà dels seus encerts i errors, ha governat "en situacions molt complexes", i que a més va acudir de manera continuada a les reunions del Cercle en les seves últimes catorze edicions.
CATALUNYA, "CONTRA EL FATALISME"
El president de l'entitat ha recordat que el Cercle seguirà compromès a aprofundir al debat sobre el qual ha estat eix central de la reunió, amb un document basi amb propostes per millorar l'autogovern de Catalunya, el funcionament del model territorial de l'Estat i un nou model de finançament autonòmic.
Segons Brugera, el debat amb els líders espanyols no ha estat possible --el programa de la reunió es va modificar en coincidir amb la moció de censura-- però ha assegurat que el Cercle intensificarà la seva proposta mentre desitja que altres institucions elaborin també propostes i alternatives perquè la política sigui capaç de conduir el conflicte.
"La nostra vocació és clara: contra el fatalisme, a favor de la convivència", ha repetit Brugera, que espera que hagin pogut contribuir a situar com a primera prioritat de l'agenda superar el frontisme a Catalunya i recuperar la normalitat social, política i empresarial.