Loma-Ossorio preveu un augment de les vendes aquest any
SANT JOAN DESPÍ (BARCELONA), 28 maig (EUROPA PRESS) -
El conseller delegat de Bayer MaterialScience, Patrick Thomas, ha exalçat aquest dimecres la planta de l'empresa a Tarragona per la seva localització, costos de producció i preparació dels seus professionals, i ha afirmat que seguiran invertint en ella.
Segons ha explicat el directiu del subgrup de materials d'altes prestacions en una trobada amb els mitjans a Sant Joan Despí (Barcelona), càlculs econòmics suggereixen que la planta de Bayer a Tarragona pot ser una de les instal·lacions del grup amb els costos de producció més baixos a Europa.
"És una ubicació de somni, té tot el que vols", ha afirmat sobre Tarragona, que per la seva proximitat al mar permet a la companyia enviar materials a països com la Xina i els EUA, i ha afegit que la d'aquesta província és una de les millors instal·lacions de Bayer en el món.
Després de preguntar-li pels costos de l'energia a Espanya, ha considerat que són una "força motora del canvi", i que del que es tracta no és tant de queixar-se, sinó d'augmentar l'eficiència energètica dels processos, en vista que els preus seguiran augmentant.
També ha apostat per utilitzar els plàstics com a combustible quan ja no es poden reciclar més, en lloc d'enterrar-los en abocadors, i promoure les energies renovables, amb unes polítiques que lamenta que hagin canviat a Espanya.
Preguntat per si li preocupa la situació política a Espanya, ha considerat que es tracta d'una qüestió local com les que es donen en qualsevol altre país europeu, i ha remarcat que no s'implica en qüestions d'aquesta índole en el món "a menys que afectin directament" el negoci.
CREIXEMENT
El director general de Bayer MaterialScience per a la regió Iberia, Jesús Loma-Ossorio, ha estimat que aquest any augmentaran les vendes respecte al passat pel creixement de l'economia a Espanya, "sobretot en el sector de l'automòbil".
MaterialScience a Espanya i Portugal va registrar el 2013 unes vendes de 213 milions d'euros --170 milions a Espanya, respecte dels 155 de l'any passat--, fet que suposa un creixement interanual del 5,3%, i de manera global aquest negoci va facturar més d'11.200 milions d'euros.