BARCELONA 27 oct. (EUROPA PRESS) -
Centenars de ciutadans han anat omplint la plaça Santa Jaume de Barcelona esperant que arribi el president de la Generalitat, Carles Puigdemont.
Els concentrats criden davant la Generlitat 'Fora, fora, fora la bandera espanyola' i 'Aquesta bandera és extrangera', en referència a l'espanyola que oneja al Palau de la Generalitat, on ha entrat el conseller Josep Rull.
Han cantat 'Els Segadors' i 'L'estaca' al ritme d'una gralla d'un assistent, i també sona música d'un escenari que han instal·lat ANC i Òmnium Cultural.
Passades les 17.30 hores, han començat a la plaça concerts musicals a la qual els assistents han batejat com la 'primera festa de la República catalana'.
El Parlament ha declarat constituïda aquest divendres la República catalana independent i ha aprovat iniciar un procés constituent, aprovant una resolució de JxSí i la CUP que fixa "instar el Govern a dictar totes les resolucions necessàries per al desenvolupament de la Llei de Transitorietat Jurídica i fundacional de la República".