BARCELONA, 27 abr. (EUROPA PRESS) -
Cellnex va tancar el primer trimestre de l'any amb una facturació de 985 milions d'euros, un 19% més que en el mateix període de 2022, i va reduir les seves prdues fins als 91 milions, enfront dels 93 milions d'un any enrere, ha comunicat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) aquest dijous.
L'empresa ha recordat que el resultat net continua recollint l'efecte de les amortitzacions (+13%) i costos financers (+12%) associats al procés de consolidació de les adquisicions i integracions que ha realitzat en els últims anys.
Per la seva banda, l'Ebitda ajustat va ser de 730 milions (+15%), mentre que el flux de caixa lliure recurrent va augmentar un 12%, fins el 336 milions, "impulsats per la combinació del creixement orgnic (+6,8%) i la consolidació del perímetre".
El conseller delegat de Cellnex, Tobias Martínez, ha destacat que els resultats del primer trimestre compleixen "els objectius de creixement orgnic del grup, que ve a reforar l'alineament amb el nou capítol estratgic" anunciat en 2022.
DEUTE
El deute net del grup a tancament de mar i excloent els passius per arrendaments era de 17.000 milions, el 77% de la qual estava referenciada a tipus fix.
L'accés a liquiditat immediata entre tresoreria i deute no disposat era d'un import aproximat de 4.300 milions d'euros.
Les emissions de Cellnex mantenen el rating 'investment grade' (grau d'inversió) de Fitch (BBB-) amb perspectiva estable, confirmat al gener, i S&P manté el rating BB+ amb perspectiva positiva confirmat a l'abril.
L'empresa ha assegurat que "continua analitzant la possibilitat d'obrir el capital de determinades filials" amb la finalitat de cristallitzar valor i accelerar el procés per aconseguir el grau d'inversió de S&P.
LÍNIES DE NEGOCI
Per línies de negoci, els Serveis d'Infraestructures per a operadors de Telecomunicacions mbils (TIS) van aportar 899 milions, un 20% interanual més i el 91,3% del total.
La infraestructura de radiodifusió ('broadcast') va aportar el 5,8% dels ingressos, amb 57 milions; els negocis de xarxes de seguretat i emergncia i solucions per a la gestió intelligent d'infraestructures urbanes (MCPN i IoT i Smart cities) van aportar un 2,9%, amb 29 milions d'euros.
A 31 de mar, Cellnex tenia 111.931 emplaaments operatius (sense tenir en compte els 18.936 previstos per desplegar fins el 2030), als quals se sumen 7.988 nodes DAS i Small Cells.
El creixement orgnic dels punts de presncia en els emplaaments va créixer en un 6,8% en relació al mateix període de 2022, incloent l'efecte del desplegament de nous emplaaments en el període.