Pren la decisió després de fer públics els pressupostos del partit abans d'aprovar-se
BARCELONA, 29 maig (EUROPA PRESS) -
La senadora d'ECP Celia Cánovas ha presentat aquest dimarts la seva dimissió del Consell Ciutadà Autonòmic de Podem Catalunya, la direcció del partit, perquè no vol ser còmplice del "inici de la fi de Podem", ha explicat a través del seu canal de Telegram.
Fonts del partit han explicat a Europa Press que Cánovas ha remès una carta a la formació anunciat la seva dimissió "irrevocable" que ha estat acceptada immediatament.
Durant la reunió que el Consell Ciutadà català que es va celebrar dilluns, la senadora va penjar al mateix canal de Telegram un document intern amb el pressupost de Podem Catalunya.
Aquest document detalla els ingressos i despeses de l'organització i el desglossament de les persones contractades, amb el seu sou; una informació que Podem penja a la seva pàgina web una vegada aprovada.
El fet de fer-ho públic mentre s'estava abordant a la reunió de la direcció del partit abans de ser aprovat ha estat qualificat per les mateixes fonts del partit de "una falta molt greu".
Aquest dimarts, Cánovas ha explicat en Telegram que presenta la seva dimissió per molts motius: "Començant per la forma en què es van dur a terme les eleccions, passant per actituds que em recorden a altres èpoques passades i que jo vaig criticar, i acabant amb el fet que no vull ser còmplice en el que pot ser l'inici de la fi de Podem Catalunya".
La senadora va disputar la secretaria general de Podem a Xavier Domènech, que es va imposar a les primàries aconseguint 41 dels 43 llocs del Consell, dos van ser per a la candidatura de Noelia Bail, i un per Cánovas que va ocupar un lloc a l'òrgan.
Durant el procés de primàries, des de la seva candidatura es va presentar una denúncia la Comissió de Garanties de Podem contra la candidatura de Domènech per considerar que no podia ser secretari general de Podem i líder dels comuns alhora, però va ser desestimada pel Comitè Electoral i per la Comissió de Garanties estatal que no van veure cap incompatibilitat.
Ara, el lloc que Cánovas deixa orfe quedarà lliure ja que els estatuts del partit preveuen que no se substitueixi en cas de dimissió.