Actualitzat 09/05/2018 13:10

El Ceec demana que la Llei de Transició Energètica posi el consumidor al centre

Alejandro Valdovinos, Xavier Farriols i Francesc Ribera (Ceec)
EUROPA PRESS

Més del 30% de les empreses han augmentat les seves inversions en R+D+i

BARCELONA, 9 maig (EUROPA PRESS) -

Els socis del Clúster de l'Energia Eficient de Catalunya (Ceec) han demanat que la nova Llei de Transició Energètica, que ha d'aprovar-se al Congrés dels Diputats, impulsi la generació d'energies renovables, l'agregació de demanda i un nou model energètic distribuït i que tingui en el centre al consumidor.

"Tot està molt focalitzat en el mix. Volem un model més democràtic, amb el consumidor al centre i que la transició energètica també es traslladi a la mobilitat i el transport", ha dit aquest dimecres en roda de premsa el president del Ceec, Xavier Farriols, que ha estat acompanyat pel vicepresident, Alejandro Valdovinos, i el gerent, Francesc Ribera.

Farriols ha afirmat que el marc regulatori actual frena l'autoconsum, i ha apostat per seguir l'estratègia d'Europa i els Estats Units, fent del consumidor un 'prosumer' (productor i consumidor).

En aquest sentit, el Clúster ha fixat sis línies estratègiques per fer un ús eficient de l'energia, entre les quals figuren la digitalització de l'energia, l'autoconsum i les energies renovables, la mobilitat elèctrica, les xarxes intel·ligents, l'eficiència de la indústria i l'edificació eficient.

El Ceec, que està integrat per 135 socis entre empreses, centres tecnològics i sector públic, ha elaborat un baró metro de estado del sector en el qual han participat de forma anònima un total de 55 empreses associades.

La principal conclusió d'aquest estudi és que més d'un 30% de les empreses del Ceec han augmentat les inversions en R+D+i en els últims sis mesos, i més del 44% dels enquestats preveu que aquestes segueixin incrementant-se, alhora que el 65% preveu llançar un nou producte o servei en el proper semestre.

"Per això mateix no podem causar frustració. Si no es fa realitat el que la gent està treballant, podem fer dos passos cap a enrere", ha advertit Farriols.

A més, un 92% ha augmentat o estabilitzat les seves vendes en comparació del mateix període de l'any passat, i un 93% confia que la facturació s'incrementi o es mantingui igual en els propers sis mesos.

Quant a la generació de llocs de treball, un 93% de les empreses participants han assegurat mantenir plantilla o haver-la augmentat en l'últim mig any, i per mercats la pràctica totalitat creu que l'internacional es mantindrà o millorarà, la qual cosa es converteix en un 93% en el cas del mercat nacional --el 30% té abast global, el 9% europeu, el 33% estatal i el 24% català--.

BARCELONA ENERGIA

Preguntat per la creació de la comercialitzadora pública d'energia elèctrica de l'ajuntament de la capital catalana, Barcelona Energia, Farriols l'ha valorat positivament.

"El 95% del mercat està en mans de l'oligopoli. Tot el que sigui nova competència i moure mercat és positiu perquè quants més agents, més beneficiat es veurà el consumidor", ha finalitzat.

Contingut patrocinat