TERRASSA (BARCELONA), 17 abr. (EUROPA PRESS) -
Cecot Formació ha organitzat cinc seminaris per acompanyar les empreses en l'exportació i ajudar-les a adquirir intel·ligència cultural, "que és el que permet generar confiança i credibilitat amb la gent dels països amb què et relaciones".
En un comunicat aquest dijous, la patronal ha explicat que els assistents a aquests tallers podran conèixer i millorar les interaccions laborals i socials amb països d'Europa, Àfrica, l'Amèrica Llatina, l'Àsia Oriental i amb l'Índia, com també adquirir la preparació necessària per portar a terme missions comercials.
Segons ha argumentat, en un context on no para de créixer el nombre d'empreses que exporten els seus productes, és important tenir en compte que cada país suposa "uns reptes diferents", derivats sobretot d'aspectes culturals com els comportaments, valors prejudicis i relacions interpersonals.
"La globalització del mercat no significa una pèrdua de diversitat, sinó tot al contrari, implica el repte per a totes les empreses exportadores d'aprendre a moure's i interaccionar amb aquesta diversitat", ha afirmat la directora de Cecot Formació, Eulàlia Martínez.
Les classes formatives estaran impartides per l'experta en comunicació internacional i interculturalitat aplicades a l'empresa, Montse Vancells; l'experta en comunicació i gestió de la diversitat i interculturalitat, Marianne Slotboom, i l'experta en negociació i interculturalitat, Núria Bagés, com també per especialistes en els mercats específics que es tractaran a cada sessió.