Publicat 30/09/2022 22:12

El CdRep recorda les crregues policials als centres de votació en la vigília de el 1-O

Diverses persones amb cartells d'agents de policia durant una mobilització nocturna en l'Institut Balmes, a 30 de setembre de 2022, a Barcelona, Catalunya (Espanya). Roger Espanyol és una de les víctimes de el 1-O després de perdre un ull pel tir d'una b
Lorena Sopna - Europa Press

Commemora l'ocupació de les escoles que va haver-hi el 2017 amb actes simultanis en set centres

BARCELONA, 30 set. (EUROPA PRESS) -

El Consell de la República (CdRep) ha commemorat aquest divendres a la tarda l'ocupació de les escoles que va haver-hi el 2017 per l'1-O amb actes simultanis en set centres de votació, en els quals s'han congregat testimonis que han recordat les crregues policials que es van produir en aquesta jornada.

En un acte telemtic, el CdRep ha connectat amb els actes en el pavelló de Sant Juli de Ramis (Girona), l'Institut Jaume Balmes de Barcelona, l'Escola Nostra Llar de Sabadell, l'Escola de Callús de Sant Joan de Vilatorrada, l'Escola Castell de Dosrius (Barcelona), l'Escola oficial d'Idiomes de Lleida i el pavelló poliesportiu de Roquetes (Tarragona).

Els concentrats en els diferents punts han portat 'estalades', cartells que resaven 'Independncia' i fotografies d'algunes de les actuacions policials de el 1-O.

En la commemoració hi han participat l'activista Roger Español, que va perdre un ull a causa del tret d'una bala de goma en l'operatiu de la Policia Nacional l'1-O en l'Escola Ramon Llull de Barcelona, i la també activista Marta Torrecillas, que va denunciar que la Policia li havia trencat els dits de la m en l'actuació de la Policia en el CEIP Pau Claris de Barcelona.

Español ha dit que sent que la justícia el "culpa per anar a votar", i ha recordat que el cas encara est en fase d'instrucció, ja que es tracta d'una causa molt llarga que engloba a moltes persones, segons ell.

També ha reivindicat la votació que es va dur a terme l'1-O davant el context actual de crisi en el Govern d'ERC i Junts: "Els més de dos milions de vots que van entrar en les urnes van donar un mandat que, si de moment no es pot realitzar, com a mínim haurien d'ajudar a mantenir el carcter d'aquest dia".

Torrecillas ha afirmat que recorda l'1-O amb nostlgia, i ha adms que, en ser activista, sabia per experincies prvies que si anava a votar s'exposava: "Sabíem on anvem i el que podia passar".

TESTIMONIATGES

Diferents testimonis han explicat les seves vivncies, com Virginia Martínez, de Dosrius, que ha relatat que la Policia Nacional la va agredir quan els obstaculitzava al centre de votació i ha criticat que la seva causa est parada: "No ens han acceptat les imatges en les quals es veu l'agressió i que van donar la volta al món perqu no les van creure oportunes".

A Roquetes, Joan Serra ha recordat que el llavors alcalde, Paco Gas, i els regidors del Govern municipal van haver de renunciar als seus crrecs per evitar que la "repressió i la venjana" entorpís la seva gestió.

Ha afegit que Gas va ser absolt pel jutjat penal 2 de Tortosa del delicte de desobedincia, per la Fiscalia "ha demanat la nullitat del judici i se'l pot tornar a jutjar a l'Audincia de Tarragona".

Contingut patrocinat