SABADELL (BARCELONA), 19 (EUROPA PRESS)
El secretari general d'Indústria de CCOO de Catalunya, José Antonio Hernández, ha xifrat per sobre del 70% el seguiment de la vaga del tèxtil, que ha tingut lloc aquest dijous en una convocatòria feta pel sindicat a tota Espanya.
Així ho ha explicat als mitjans, una vegada finalitzada la manifestació a les portes del Gremi de Fabricants del Tèxtil, a Sabadell, i ha precisat que són unes xifres corresponents als torns de nit i del matí i ha concretat que en zones de Catalunya amb "un pes important" del sector com el Vallès Occidental la incidència ha estat per sobre del 80%, mentre que en el Vallès Oriental i el Maresme ha superat el 50%.
El responsable d'Organització de la Federació d'Indústria Estatal de CCOO, Tomás Díaz, ha indicat que a nivell estatal també ha estat per sobre del 70%, assenyalant especialment la Comunitat Valenciana i Galícia, dues zones importants en aquest àmbit, i ha qualificat d'"èxit" l'aturada en ser els únics convocants.
Hernández ha explicat que la mobilització és per "lluitar contra la desigualtat" salarial i la precarietat, especialment de les categories inferiors, bàsicament desenvolupades per dones, que obtenen unes remuneracions mensuals de 827 nets mensuals i reclamen increments de més del 2% i pujades del salari fins als 14.000 euros anuals.
El secretari general d'Indústria ha dit que "és possible" aquesta pujada, encara que no es faci aquest 2018, però sí és possible aquests 14.000 euros anuals de sou estiguin estesos entre el sector el 2020.
FALTA D'ENTENIMENT AMB UGT
Hernández ha recordat que porten sis mesos negociant el conveni, però fa pràcticament un mes es van acordar, juntament amb UGT i CEOE, algunes mesures com, per exemple, increments salarials per sobre del 2% i "no s'entén que UGT no ho porti a la taula sectorial".
El responsable de CCOO ha avisat que aquest dijous s'ha viscut "el primer dia" de protestes als centres i que si no es fan canvis en la línia que suggereixen al setembre continuaran les mobilitzacions.