Publicat 28/5/2020 12:42:48 +02:00CET

CC.OO. sobre Nissan: "No descansarem fins a convèncer la multinacional"

Treballadors de la planta de producció de Nissan a Barcelona es concentren en l'exterior de la fàbrica en la Zona Franca el dia en el qual fabricant japonès d'automòbils, com a part del seu nou pla estratègic a mitjà termini, ha decidit tancar-la. El
David Zorrakino - Europa Press

"No es poden incomplir els acords i enganyar als treballadors"

BARCELONA, 28 maig (EUROPA PRESS) -

El sindicat CC.OO., en les seves seccions de Catalunya i d'Indústria, ha avisat aquest dijous davant l'anunci del tancament de les plantes de producció de Nissan a Catalunya: "No descansarem fins a convèncer la multinacional de mantenir les operacions industrials a Espanya", i ha emplaçat les institucions estatals, autonòmiques i municipals a treballar junts fins a trobar una solució.

En un comunicat, el sindicat ha lamentat que "no es poden incomplir els acords i enganyar als treballadors i a les institucions" en referència a les inversions pactades per Nissan per a les fàbriques espanyoles.

Ha destacat que el tancament de les operacions industrials a Espanya suposa un risc financer molt elevat per a la multinacional, a més de tenir un "impacte molt greu" per a l'ocupació a Catalunya.

Han criticat que la multinacional ja va anunciar fa mesos una reestructuració que afectava a més de 12.000 llocs de treball al món, dels quals es van portar a terme 4.000 acomiadaments --600 d'ells a Espanya en un expedient de prejubilacions--.

1.000 MILIONS D'EUROS

Ha avisat que els costos de tancament comporten uns riscos en indemnitzacions als treballadors, proveïdors i de contractes comercials, a part de costos judicials mercantils i judicials laborals, així com una despesa en infraestructures i sòl industrial per descontaminar-ho: "Una quantitat ingent de diners que demostra l'equivocada decisió de la multinacional", i que el sindicat xifra en més de 1.000 milions d'euros.

A tot això se suma l'impacte en la imatge que quedarà a Europa "del tan valorat honor japonès en la gestió dels negocis", i al seu judici quedarà la crueltat nipona de respondre d'aquesta manera una societat que ha apostat per l'empresa japonesa fa més de 40 anys, que tanca quan Espanya travessa la pitjor crisi dels últims 80 anys, alguna cosa imperdonable i que atempta contra els valors de la societat japonesa.

CAPACITAT PRODUCTIVA

El sindicat ha manifestat la seva oposició a la decisió de Nissan respecte a la capacitat productiva d'Europa --en el marc de la seva reestructuració mundial--, i ha qüestionat que la decisió de reduir l'aparell productiu europeu de l'empresa "sigui encertat" dins de l'aliança Nissan-Renault-Mitsubishi.

Al seu judici, per ser un líder mundial, és necessari "ser un operador global" i liderar comercialment en tots els segments de producció i en totes les zones del món.

El sindicat ha remarcat la ferma aposta europea del New Green Deal amb una injecció de 100.000 milions d'euros directes, i una aportació privada de 250.000 milions més; amb una part important que es destinarà a la mobilitat sostenible: "Ni Nissan ni l'aliança poden renunciar a aquest projecte cap al vehicle elèctric, la conducció intel·ligent i la mobilitat compartida".

Ha destacat l'alt nivell de rendibilitat de les fàbriques de Nissan a Espanya, "de les més altes del grup", a més d'una alta flexibilitat per desenvolupar diferents projectes productius, com al seu judici demostra la fabricació de fins a cinc models diferents alhora.