David Zorrakino - Europa Press - Arxiu
BARCELONA 27 abr. (EUROPA PRESS) -
CCOO de Catalunya ha exigit una pujada dels salaris per recuperar el poder adquisitiu dels treballadors i "incentivar la demanda i reactivar l'economia", mitjanant la signatura de l'Acord Interprofessional de Catalunya (AIC) i el desbloqueig dels convenis collectius, després de l'augment de la taxa d'atur de Catalunya.
Ho ha dit en un comunicat de reacció a la publicació de l'enquesta de població activa (EPA) aquest dijous, que mostra que l'atur a Catalunya ha augmentat en 64.000 persones el primer trimestre del 2023 i la taxa d'atur s'ha incrementat fins al 10,37% --respecte al 9,91% de l'últim trimestre de l'any passat--, fins a arribar als 407.200 desocupats.
En vista d'aquestes xifres, el sindicat ha considerat "urgent" la promoció de polítiques actives d'ocupació per enfortir el servei públic d'ocupació, i insta el Govern central a treballar en mesures que evitin els acomiadaments.