Publicat 09/05/2022 13:07

CCOO de Catalunya demana en el Dia d'Europa recuperar els seus valors i aturar la guerra a Ucrana

Archivo - Imatge d'arxiu d'una manifestació de CCOO de Catalunya
David Zorrakino - Europa Press - Arxiu

BARCELONA 9 maig (EUROPA PRESS) -

CCOO de Catalunya ha reivindicat la urgncia de "recuperar" els valors socials europeus i ha demanat que els estats membres utilitzin tots els seus recursos per contribuir a aturar la guerra entre Rússia i Ucrana, en el context del Dia d'Europa d'aquest dilluns.

En un comunicat, el sindicat ha concretat que cal defensar els valors de la pau, els drets humans, la democrcia, la solidaritat internacional i la justícia social.

Ha lamentat que molts dels drets socials i laborals "s'han deteriorat en els últims anys", per la qual cosa ha apostat per posar al centre de les polítiques el treball digne, la recuperació salarial i la contenció dels preus dels productes i dels serveis essencials com l'energia i l'habitatge.

També ha instat a proporcionar asil i ajuda a les persones que fugen de la guerra, "sigui quina sigui la seva procedncia, sense fer distinció entre conflictes de primera i de segona categoria".

A més, veu necessari enfortir l'estat del benestar per combatre la pobresa i les desigualtats socials, transformar el model productiu per fer-lo més sostenible, i "combatre els discursos d'extrema dreta".

Contingut patrocinat