Actualitzat 08/05/2013 20:15

CCOO afirma que el document de reforma del sector públic és impropi de l'Estat modern

BARCELONA 8 maig (EUROPA PRESS) -

CCOO ha criticat el document de reforma del sector públic elaborat pel comitè d'experts designat pel Govern perquè considera que suposa tornar a "un model de funció pública anterior a la construcció dels Estats moderns" i perquè acaba amb el principi de neutralitat de les Administracions.

Després de conèixer el seu contingut a través de la premsa, el sindicat ha explicat en un comunicat aquest dimecres que no acceptarà un model que converteixi "l'usuari en client i el servei públic en negoci privat", però s'ha mostrat disposat a negociar canvis que permetin aconseguir uns serveis públics més eficients.

També ha fet una defensa de la figura del funcionari per la seva independència dels governants, i ha criticat que la reforma pot significar que la confiança política i personal sigui "el principal criteri per a l'accés i la promoció en l'Administració".

Tot i que fonts de la Conselleria de Governació han explicat a Europa Press que es tracta d'un document no vinculant que encara està en fase d'estudi, la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, ha assegurat dimarts durant una graduació d'alumnes d'Esade que l'executiu impulsarà una reforma de l'Administració basada "en els principis de transparència, de rendiment de comptes i d'avaluació constant de la seva activitat".

En aquesta línia, ha afirmat que fa falta una gerència pública "professional i resguardada dels cicles polítics" que avaluï al personal i que identifiqui i faci complir els valors i comportaments exigibles als treballadors públics.

"Sóc conscient que no serà fàcil: és més fàcil fer lleis que modificar comportaments", ha conclòs Ortega.

Contingut patrocinat