Celebra que el TC tomba "la intenció de Wert d'espanyolitzar els alumnes catalans"
BARCELONA, 20 febr. (EUROPA PRESS) -
El líder de CatECP al Parlament, Xavier Domènech, ha urgit aquest dimarts el president de la Cambra, Roger Torrent, al fet que la propera Junta de Portaveu fixi un ple per defensar "l'autogovern intervingut" de Catalunya.
En roda de premsa, ha reaccionat així després que la Mesa no hagi tramitat aquest dimarts la reforma de la Llei de la Presidència per investir a distància Carles Puigdemont (JxCat), i ha demanat un informe als lletrats sobre aquesta qüestió.
Per a Domènech, la decisió de la Mesa és "tot un operatiu jurídic tècnic absolutament forçat que porta a més setmanes de bloqueig, de 155 i sense autogovern", per la qual cosa ha cridat a tirar endavant amb la proposta de resolució del seu grup d'un ple d'urgència.
Al seu judici, aquest ple pot desbloquejar la situació i defensar l'autogovern, tenint en compte que JxCat i ERC "allunyen cada dia més la possibilitat de tenir una presidència efectiva que permeti sortir del 155".
DONA SUPORT A LA FAPAC
També creu que el ple ha de defensar l'escola pública, i més després que Federació d'Asociacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya (Fapac), sindicat Ustec·Stes, associació de mestres Rosa Sensat, Federació de Pares d'Alumnes d'Estudiants Sufragats amb fons públics (Fapaes) i sindicats estudiantils vegin la voluntat del Govern central d'introduir l'opció lingüística en la preinscripció com una cortina de fum per renovar els concerts a escoles.
Per això, ha defensat la trucada de la Fapac a cercar una solució sobre aquesta qüestió abans de la primera quinzena de març, la qual cosa creu que podria fer-se si hi hagués un Govern efectiu, i ha demanat no jugar amb elements que tenen un consens majoritari a Catalunya.
LOMCE
Sobre que el Tribunal Constitucional hagi estimat parcialment el recurs de la Generalitat contra la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat de l'Educació (Lomce), ha celebrat la decisió "de tombar la intenció de José Ignacio Wert d'espanyolitzar els alumnes catalans".
"Wert és un dels grans piròmans del conflicte en aquest país", ha sostingut Domènech, després de reivindicar el suport i el desenvolupament que tenen la immersió lingüística a Catalunya des de la dècada dels 80.