Publicat 23/02/2018 14:05

CatECP rebutjarà la proposta del PSC per activar el compte enrere per a una investidura

Xavier Domènech (CatECP)
CATECP

BARCELONA 23 febr. (EUROPA PRESS) -

El líder de CatECP, Xavier Domènech, ha assegurat aquest divendres que el seu grup rebutjarà la resolució que el PSC ha presentat aquest divendres a la Mesa del Parlament per activar el compte enrere cap a una investidura.

"No compartim que la solució sigui que comenci a moure's el rellotge, encara que per al país sí que estigui movent-se", ha declarat en roda de premsa, i s'ha remès a l'informe dels lletrats de la Cambra, que creu que no deixa oberta aquesta via i que CatECP respectarà.

Respecte a la iniciativa de JxCat de legitimar Carles Puigdemont com a president amb una proposta de resolució, el líder dels 'comuns' ha explicat que no la comparteixen "pel caràcter simbòlic" de la mateixa.

"Cal procedir a una investidura efectiva", ha dit Domènech, que ha animat els grups a explicar les seves línies d'estratègia política per sortir de la situació actual en el ple de la setmana vinent.

El líder dels 'comuns' ha assegurat que, després de l'aplicació de l'article 155 de la Constitució, ha de prioritzar-se "la recuperació de la sobirania del Parlament i de l'autogovern", per la qual cosa ha instat la majoria independentista en la Cambra a formar Govern.

Domènech s'ha mostrat satisfet per que la proposta de celebrar un ple d'urgència que el seu partit va proposar hagi prosperat, una iniciativa tramitada amb el suport d'ERC i PSC en la reunió de la Junta de Portaveus celebrada aquest mateix divendres.

Contingut patrocinat