Publicat 02/03/2018 13:17

CatECP demana a JxCat i ERC "que es posin d'acord ja" per un Govern efectiu

La coordinadora nacional d'ICV, Marta Ribas
EUROPA PRESS

BARCELONA 2 març (EUROPA PRESS) -

La diputada de CatECP en el Parlament Marta Ribas ha demanat aquest divendres a JxCat i ERC "que es posin d'acord ja" per pactar un president i un Govern efectius que acabin amb el bloqueig institucional de Catalunya.

Ha respost així en roda de premsa sobre la renúncia de Carles Puigdemont (JxCat) a la investidura com a president de la Generalitat i la seva proposta que el candidat sigui Jordi Sànchez, anunci al qual ERC ha replicat que el candidat hauria de ser ara Oriol Junqueras.

Ribas ha lamentat el "temps perdut" fins que Puigdemont ha decidit prendre aquesta decisió, i ha recordat que, encara que el rellotge de la investidura estigui aturat, el de la ciutadania no, i que Catalunya segueix sota l'article 155 de la Constitució.

Sobre que Puigdemont es decanti per Sànchez, ha explicat que molt probablement no sigui el candidat que la ciutadania necessita "amb urgència, que sigui efectiu i útil".

"Xoca la decisió de Puigdemont. Per recuperar l'autogovern i aturar el 155 es necessita una proposta que permeti un Govern efectiu al més aviat possible", ha conclòs.

Contingut patrocinat