Actualitzat 22/10/2015 16:14

CatalunyaCaixa va copar la meitat de les reclamacions a l'Agència Catalana de Consum el 2014

Sede De Catalunyacaixa, CX
EUROPA PRESS

BARCELONA, 11 març (EUROPA PRESS) -

L'Agència Catalana de Consum va registrar un total de 36.956 reclamacions el 2014, un 16,5% menys que l'any anterior, i gairebé la meitat, 18.017, es van dirigir contra CatalunyaCaixa, sobretot per la col·locació de participacions preferents.

Així ho han explicat aquest dimecres en roda de premsa de balanç del 2014 el secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, Pere Torres, i el director de l'Agència Catalana de Consum, Alfons Conesa, que ha indicat que l'entitat financera ha estat sancionada per un import superior als 200.000 euros.

En concret, l'any passat els serveis financers van registrar 18.807 reclamacions, i del total dels 29.972 laudes van copar 28.621, dels quals 28.535 s'atribueixen a Catalunya Caixa, entitat amb la qual el Govern va fer dues mediacions l'any passat.

Tenint en compte el període comprès entre l'1 de juliol del 2012 i el 31 de desembre del 2014, l'Agència Catalana de Consum va registrar 11.845 consultes sobre CatalunyaCaixa, 46.773 reclamacions i es van signar 39.950 laudes per un import de 294,58 milions d'euros.

"Ha estat una feina molt satisfactòria restituir a moltes famílies de Catalunya els diners que creien perduts", ha destacat Padrosa, si bé ha assegurat que encara queden laudes pendents per a aquest 2015.

Les següents companyies amb més reclamacions són France Télécom (2.568), Telefónica (2.167), Vodafone (1.684), Endesa (1.373), Jazztel (771), Gas Natural (547), Vueling (511), Ryanair (433) i Yoigo (218).

357 EXPEDIENTS SANCIONADORS

Alhora, l'Agència Catalana de Consum va resoldre el 2014 un total de 357 expedients sancionadors, un 18,31% menys, si bé va augmentar un 54% la quantia total de les sancions imposades, que va pujar a 6,5 milions d'euros.

Les denúncies van caure un 18,36% i es van situar en les 2.984 l'any passat, i d'aquesta xifra tan sols un 5,3% correspon a serveis financers, ja que, segons ha destacat Padrosa, amb l'arbitratge i la restitució dels diners al client queda dissipada la via judicial.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés