Actualitzat 26/06/2014 18:06

Catalunya rebrà un 4,3% més de turistes estrangers aquest any, segons la UAB

Turistas en Barcelona
EUROPA PRESS

BARCELONA, 26 juny (EUROPA PRESS) -

Catalunya rebrà aquest any 16,2 milions de turistes estrangers, fet que suposa un 4,3% més respecte a 2013, gràcies, en part, a la millora de la demanda dels països del nord d'Europa, segons l'Índex d'Activitat Turística elaborat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Segons l'informe, presentat aquest dijous en roda de premsa, augura un creixement del nombre de turistes i de pernoctacions de tots els mercats emissors, però sobretot d'alguns mercats tradicionals --països de la Unió Europea--, mentre que els mercats emergents --europeus de l'est, asiàtics i americans-- seguiran creixent però a un ritme menys pronunciat que l'any passat.

Destaca el creixement dels turistes britànics, que l'informe augura que arribin al 9%; els alemanys, amb un increment del 5,1%, i els turistes procedents dels països nòrdics, que està previst que creixin un 7%.

L'Índex UAB inclou un annex sobre el paper del sector en l'economia catalana durant el període 2009-2013, que indica que els subsectors turístics han tingut un comportament millor que l'economia catalana general, amb augments nets en les xifres de cotitzadors a la Seguretat Social, tot i que a costa d'un augment de la temporalitat.

L'índex conclou que hauria de reduir-se l'estacionalitat, el que passaria per un augment en el pes del mercat nacional i per activar polítiques de reducció de l'estacionalitat del mercat estranger, particularment en zones com la Costa Daurada.

Recomana avançar en la distribució temporal dels fluixos perquè si l'augment dels indicadors --nombre de turistes, despesa, pernoctacions, etc.-- segueix situant-se en els mesos o setmanes centrals de l'any, "no serà sostenible", el que urgeix una estratègia integral de destinacions, productes, preus i mercats.

L'estudi conclou que convé atreure visitants que no vénen habitualment, que no consumeixen turisme de sol i platja, sobretot en temporada baixa, de manera que les polítiques de promoció pública i privada haurien de dirigir-se amb aquest objectiu als mercats emergents, tot i que sense descuidar els tradicionals.

TURISME DE JOC

L'Índex de 2014 inclou també un monogràfic sobre el turisme del joc, en vistes del creixement que està experimentant els últims anys el sector dels casinos, i conclou que els impactes econòmics positius d'aquesta activitat es produeixen de manera més clara quan aquestes inversions estan relacionades amb el turisme.

Pel que fa als impactes socials i mediambientals, l'estudi indica que les percepcions del turisme del joc són menys crítiques quan els 'megaresorts' estan situats o es planteja situar-los en zones turístiques, pel que conclou que les inversions del joc, per tant, han d'estar relacionades amb l'activitat turística també des del punt de vista social i mediambiental.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés