Publicat 26/04/2016 17:49

Catalunya projectarà la gastronomia catalana al món amb 150 activitats

Alimentaria
EUROPA PRESS

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 26 (EUROPA PRESS)

Catalunya organitzarà 150 activitats per projectar la gastronomia catalana al món i celebrar el reconeixement com a 'Regió Europea de la Gastronomia 2016' (CREG'16), un distintiu aconseguit pel seu patrimoni agroalimentari, els seus receptaris centenaris i diversos, i la seva varietat de productes.

El programa d'activitats ho han presentat aquest dimarts en el marc d'Alimentaria el conseller d'Empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget; la consellera d'Agricultura, Meritxell Serret; el president de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, i l'ambaixadora del CREG'16, la xef Carme Ruscalleda.

Bonet ha destacat que Alimentaria, com a entitat adscrita al CREG'16, acull un expositor en commemoració a aquest esdeveniment, per al qual s'han programat 'showcookings' i degustacions de plats elaborats pel pastisser Christian Escribà i el cuiner Pep Nogué.

Baiget ha posat l'accent en els 50 xefs catalans amb estrelles Michelin i en els ambaixadors de prestigi internacionals que té la gastronomia catalana, com Joan Roca i Ferran Adrià, entre d'altres.

Per la seva banda, Serret ha destacat la importància d'assegurar la traçabilitat del producte durant tota la cadena, des de la seva recol·lecció fins a la taula del consumidor, i ha recalcat la necessitat de projectar al món la riquesa gastronòmica catalana.

Ruscalleda ha defensat la naturalesa bio i els productes de la terra com a sinònim de qualitat i originalitat per a l'elaboració de plats, i ha definit el CREG'16 com un "esdeveniment il·lusionant" per a la gastronomia.

PROMOCIÓ INTERNACIONAL

Entre les 150 actuacions nacionals i internacionals destaquen el SomGastronomia Tour, presentacions gastronòmiques d'abril a novembre dirigides a operadors especialitzats a Estocolm, Milà, Madrid, Berlín, Londres i Bordeus.

A més, del 20 al 22 d'abril es realitzarà una presentació al Culinary Institute of America, al Napa Valley, en el marc de l'acció 'World of Flavours'.

A Catalunya, s'organitzarà la Setmana Bio del 20 al 29 de maig per a promocionar el sistema de producció i l'alimentació ecològica, i el 28 de setembre es portarà a terme un 'workshop' de gastronomia i enoturisme amb 170 touroperadors procedents de països com Alemanya, Àustria, els Estats Units i el sud-est asiàtic.

Una altra de les activitats és la campanya del menú SomGastronomia, dirigida als restaurants i hotels perquè elaborin un menú que respongui al CREG'16, és a dir, elaborat amb productes de proximitat.

GASTRONOMIA COM A IDENTITAT

L'objectiu de Catalunya amb aquest reconeixement és promoure els productes alimentaris i la gastronomia catalana com a elements essencials d'identitat i com agents clau de la promoció turística.

La Regió Europea de la Gastronomia és una iniciativa impulsada per una plataforma de regions europees i administrada per l'Institut Internacional de Gastronomia, Cultura, Arts i Turisme.

Contingut patrocinat