Actualitzat 07/04/2013 15:41

Catalunya perd el 0,8% dels seus autònoms el primer trimestre del 2013

CAFETERÍA, CONSUMO, IPC, PRECIOS, NEGOCIO, AUTÓNOMO, CAFÉ
EUROPA PRESS

BARCELONA 7 abr. (EUROPA PRESS) -

Catalunya ha perdut 4.186 autònoms durant el primer trimestre del 2013, cosa que representa un descens del 0,8% del total, dues dècimes superior a la mitjana nacional, amb una pèrdua del 0,6%, segons dades de l'Associació de Treballadors Autònoms (ATA).

A nivell nacional, el Règim Especial de Treballadors Autònoms (REPTA) ha experimentat un retrocés de 19.256 afiliats durant el primer trimestre del 2013, i la suma de treballadors per compte propi a Espanya ha passat d'un total de 3.024.652 el desembre a 3.005.396 des de començament d'any.

Lideren la caiguda Extremadura i Cantàbria, amb un descens de l'1,3% en el primer cas i de l'1,1% en el segon, seguides per Astúries (0,9%) i cinc comunitats amb una pèrdua del 0,8%: Canàries, Castella i Lleó, Castella-la Manxa i Catalunya.

Per sectors, la construcció ha estat el que ha registrat una pèrdua més important en el nombre d'autònoms, al baixar un 2,7% el nombre d'afiliats, (9.878 treballadors per compte propi menys), i que va representar el 51,3% de la pèrdua d'afiliats al REPTA en el trimestre.

El comerç (-4.137 autònoms), la indústria (-2.401 autònoms), el transport (-1.386 autònoms) i l'hostaleria (-997 autònoms) han estat els altres grans afectats per la crisi, i el nombre de baixes registrades ha estat molt més elevat que les noves altes.

Contingut patrocinat