Actualitzat 04/05/2025 16:18

Catalunya participa amb divuit empreses del sector de l'automoció en una missió a Mèxic

Sector de l'automoció
GENERALITAT DE CATALUNYA

BARCELONA 4 maig (EUROPA PRESS) -

Un total de divuit empreses catalanes del sector de l'automoció participaran aquesta setmana vinent en una missió empresarial a Mèxic organitzada per Acció, l'agència per a la competitivitat de l'empresa de la Conselleria d'Empresa i Treball.

L'objectiu és que les empreses interessades a implementar-se físicament o a incrementar la seva internacionalització al mercat mexicà puguin conèixer potencials socis i explorar oportunitats de negoci sobre el terreny, informa la Generalitat aquest diumenge en un comunicat.

Són les empreses Zel, Circontrol, E.Vila Projects, Flaix, Forminsa Group, Indústries Tapla, iXnet IT Solutions, Maccion, Nutai, Nx Bona Energia, Pertex, Plastic Repair, Pont Aurell, Relats, Shad, Sothis, Tresel i Velutex Flock.

GABRIELA GÁNDARA

La directora de l'Oficina Exterior de Comerç i d'Inversions d'Acció a Ciutat de Mèxic, Gabriela Gándara, ha afirmat que el sector al país americà "es troba en un moment clau per al seu creixement, malgrat les adversitats globals".

Segons Gándara, establir-se físicament al país "pot ser una gran oportunitat per a les empreses catalanes per accedir als Estats Units".

REUNIONS A MONTERREY I QUERÉTARO

La delegació catalana comptarà amb una agenda conjunta i individualitzada de reunions amb companyies de tota la cadena de valor de la indústria de l'automoció en Monterrey i Querétaro, on també participarà amb espais expositius a la 'International Automotive Industry Supply Summit'.

Les exportacions de Catalunya a Mèxic van sumar 2.160,7 milions d'euros el 2024, un 15,5% més que l'any anterior, per la qual cosa aquest mercat és la segona destinació de les vendes catalanes al continent americà, darrere dels Estats Units.

Contador