Publicat 12/02/2018 17:46

Catalunya és la millor regió per invertir en el sud d'Europa segons 'FT'

EURO
EUROPA PRESS

BARCELONA 12 febr. (EUROPA PRESS) -

La publicació 'fDi Magacine' del 'Financial Times' ha reconegut Catalunya com la regió més atractiva del sud d'Europa en termes d'inversió estrangera aquest any i 2019, segons ha informat aquest dilluns la Generalitat en un comunicat.

Per elaborar el seu rànquing, la publicació analitza entre més de 450 regions i ciutats d'Europa el potencial econòmic, el capital humà i estil de vida, la rendibilitat, la connectivitat i el clima de negocis.

Tenint en compte aquests indicadors, determina que les cinc regions més atractives del sud d'Europa per 2018 i 2019 són Catalunya, Madrid, la Llombardia (Itàlia), Istanbul (Turquia) i Lisboa (Portugal).

El secretari d'empresa i Competitivitat de la Generalitat, Joan Aregio, ha destacat que aquesta és la segona vegada consecutiva que Catalunya rep aquest reconeixement, i ha afirmat que es tracta d'un indicador molt nítid de la confiança" que Catalunya genera en l'exterior.

"Catalunya compta amb una posició geoestratégica privilegiada, una sòlida base industrial, una economia oberta al món i altament innovadora", ha afegit.

La publicació també ha considerat que Catalunya té la millor estratègia per captar inversió estrangera entre les regions considerades 'grans', és a dir, les que superen els quatre milions d'habitants, seguida de Rin del Nord-Westfàlia (Alemanya), Escòcia (Gran Bretanya), la Llombardia i Emília-Romanya (Itàlia).

Contingut patrocinat