És la primera reunió del Consell Rector del consorci després del canvi de nom del Diplocat
BARCELONA, 5 des. (EUROPA PRESS) -
El Consell Rector del consorci Catalunya Internacional s'ha reunit aquest divendres per primera vegada i ha aprovat el Pla de Treball 2025 i mantenir el pressupost de 2 milions d'euros que tenia el Diplocat --l'antiga denominació del consorci-- segons informa el Govern en un comunicat.
El president de la Generalitat, Salvador Illa, i el conseller d'Unió Europea i Acció Exterior i vicepresident del consorci, Jaume Duch, han encapalat la reunió al Palau de la Generalitat a la qual han assistit representants de les 38 entitats que formen part de Catalunya Internacional.
En la trobada s'ha constitut formalment el Consell Rector i el Consell Executiu, i s'han determinat els criteris d'elecció per les vocalies d'aquest últim.
BEQUES I PRESNCIA EN MITJANS
La directora general de Catalunya Internacional, Laura Foraster, ha destacat la convocatria de la 42 edició del Programa de Beques per realitzar estudis de mster en relacions internacionals a l'estranger, del que han participat més de 330 estudiants catalans.
També és tasca del consorci el monitoratge de la presncia de Catalunya i les entitats en mitjans de comunicació internacionals i xarxes socials, i es fomentaran intercanvis internacionals amb dues visites a Brusselles dirigides a representants del món local.