Publicat 21/02/2014 11:43

La competitivitat de la indústria catalana empitjora el tercer trimestre

Fábrica de Seat en Martorell, línea de producción
EUROPA PRESS

BARCELONA 21 febr. (EUROPA PRESS) -

La competitivitat de la indústria catalana va empitjorar 2,5 punts interanuals respecte als països industrialitzats el tercer trimestre del 2013, segons ha informat aquest divendres l'Institut d'Estadística de Catalunya (Idescat), que ha assenyalat que la causa és l'apreciació de l'euro, ja que el component dels preus industrials ha registrat una lleugera millora.

En un comunicat, ha concretat que el component nominal va empitjorar 2,7 punts percentuals, mentre que el component dels preus industrials va millorar (-0,2 punts percentuals) respecte al conjunt dels països industrialitzats.

Per àrees geogràfiques, Catalunya va registrar una pèrdua de competitivitat sobretot respecte dels països industrialitzats asiàtics, i va empitjorar l'índex 6,9 punts percentuals en relació amb el mateix període de l'any anterior.

Contingut patrocinat