Publicat 16/10/2017 10:00

Catalá critica que Puigdemont no respongui al requeriment i recorda que té fins aquest dijous per fer-ho

Diu que és "una mica aviat" per prendre les "decisions" que es puguin "adoptar en conseqüència" perquè cal analitzar-ne el contingut

Rafael Catalá a la Cimera Espanyola de la Confiança
Europa Press

MADRID, 16 oct. (EUROPA PRESS) -

El ministre de Justícia, Rafael Catalá, ha afirmat aquest dilluns que el president de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, no ha contestat de manera clara al requeriment que li va enviar el Govern de Mariano Rajoy per conèixer si havia declarat o no la independència i ha recordat que té un segon termini, fins aquest dijous, perquè ofereixi una nova contestació.

"La primera pregunta (sobre la declaració unilateral d'independència) era clara i sembla que la resposta no ho és tant", ha dit el ministre als mitjans de comunicació abans d'inaugurar l'acte commemoratiu del 25è aniversari del Tractat de Madrid organitzat per la Conferència de Ministres de Justícia dels Països Iberoamericans (COMJIB).

Catalá ha explicat que en el requeriment que va enviar el president del Govern de Mariano Rajoy a Puigdemont es demanava que aclarís si dimarts passat havia declarat unilateralment la independència de Catalunya per després deixar-la en suspens o no, així com que comuniqués "les mesures que adoptaria per reprendre l'ordre constitucional i el compliment de les seves obligacions".

"La carta que s'ha rebut sembla que no va en aquesta direcció per tant no respon al que se li ha sol·licitat", ha dit el ministre de Justícia, alhora que ha precisat que encara és "una mica aviat, prematur" per prendre les "decisions que en conseqüència es puguin adoptar", perquè cal esperar l'anàlisi" del contingut d'aquesta missiva. Tot i així, ha indicat que tindrà "la resposta oficial del Govern espanyol en les properes hores".

El president català ha remès una carta aquest dilluns en la qual no ha precisat si va proclamar o no la independència al Parlament el 10 d'octubre i ha instat el president de l'Executiu central, Mariano Rajoy, a concretar una reunió "al més aviat possible per explorar els primers acords" per resoldre el conflicte a Catalunya.

Així mateix, ha apuntat que en el requeriment del Govern espanyol se li donava un segon termini, fins a aquest dijous, perquè Puigdemont "expliqués les mesures que adoptaria per equilibrar la situació".

Contingut patrocinat