Actualitzat 06/11/2018 18:58

Casado tancarà el congrés del PP català que proclamarà líder a Alejandro Fernández el dissabte

Xavier García Albiol i Pablo Casado (PP)
EUROPA PRESS

BARCELONA 6 nov. (EUROPA PRESS) -

El president del PP, Pablo Casado, clausurarà el XV Congrés Autonòmic del PP català, que tindrà lloc aquest dissabte a Sitges (Barcelona) i que proclamarà al diputat al Parlament Alejandro Fernández nou president de la formació a Catalunya.

Fernández va ser designat únic candidat a substituir Xavier García Albiol a la Presidència del PP català després de ser l'únic afiliat que va presentar els 90 avals necessaris per concórrer en el procés i dimarts passat va ser ratificat per la militància amb el 98,62% de vots.

Aquest dissabte el partit el proclamarà definitivament president en un acte en el qual hi intervindran Casado; el president del PP català sortint, Xavier García Albiol; el secretari general de la formació, Santi Rodríguez, i el propi Fernández.

Prèviament ho hauran fet el president del XV Congrés, Ramon Riera, i el president del Comitè Organitzador del mateix, Josep Llobet, que obriran el conclave popular a les 09.30 hores.

Albiol va anunciar el 5 d'octubre la seva intenció de deixar la Presidència del partit i el seu escó al Parlament per centrar-se en l'Alcaldia de Badalona (Barcelona), ciutat que va governar del 2011 al 2015 i que pretén recuperar.

Als pocs dies es va convocar la Junta Directiva del PP català que, amb la presència de Casado, va fixar els procediments per rellevar Albiol com a líder a Catalunya i el calendari, que culmina aquest dissabte al migdia.

EL NOU LÍDER

Nascut a Tarragona el 1976, demarcació per la qual és diputat, Fernández presideix el PP de la província des del 2008 i és membre de la Junta Directiva nacional del PP que dirigeix Pablo Casado, a qui va donar suport durant el procés de successió de Mariano Rajoy.

Vinculat a la política tarragonina i regidor del 2007 al 2016, va forjar l'entrada dels populars al Govern de la ciutat, que lidera el socialista Josep Fèlix Ballesteros, que governava en minoria fins a la incorporació del PP i de Unió a l'Executiu municipal.

En aquesta legislatura al Parlament ha exercit com a portaveu malgrat que formalment no exerceix aquest càrrec --els populars i la CUP estan al grup mixt i els subgrups no tenen figura de portaveu-- i durant el Debat de Política General va replicar en el ple al president de la Generalitat, Quim Torra, acció que habitualment es reserva als líders de formació.

Contingut patrocinat