Eduardo Parra - Europa Press
MADRID, 16 oct. (EUROPA PRESS) -
El president del Partit Popular, Pablo Casado, ha assegurat aquest dimarts que anunciarà els candidats a les eleccions autonòmiques i municipals del 2019 després de les eleccions andaluses del 2 de desembre i abans de la Convenció Nacional que el PP preveu celebrar els dies 18, 19 i 20 de gener.
Així ho ha confirmat Casado en un esmorzar informatiu organitzat per Europa Press, en què ha acudit la plana major del PP i nombrosos presidents regionals de la formació. També hi han assistit la presidenta del Congrés, Ana Pastor, i el president de la Comunitat de Madrid, Ángel Garrido, entre d'altres.
"La convenció es trasllada i des del 3 de desembre fins a la convenció s'aniran coneixent totes les candidatures", ha manifestat Casado, en línia contrària al que aquest mateix dilluns va exposar el seu secretari general, Teodoro García Egea, que va indicar que el PP mantindria les seves previsions i designaria els candidats "abans de l'1 de desembre".
CONVENCIÓ ELS DIES 18, 19 I 20 DE GENER
Casado sí que ha desvelat que la Convenció Nacional del PP se celebrarà els dies 18, 19 i 20 de gener perquè tot el partit se centri en aquestes setmanes en les eleccions andaluses. Està previst que el Comitè Executiu que es reuneix aquest dimarts a la seu del PP aprovi la data definitiva del conclave.
En el torn de preguntes Casado no ha volgut donar pistes sobre els possibles candidats del PP a places com Madrid i s'ha limitat a dir que quan ho sàpiguen tornarà a acudir en un fòrum d'Europa Press per parlar de la "revolució" a Madrid.
Quan li han preguntat expressament si el candidat a Madrid era en aquesta sala, Casado no ha volgut respondre. Entre els assistents a l'esmorzar hi havia l'actual president de la Comunitat, Ángel Garrido, el portaveu a l'Ajuntament, José Luis Martínez-Almeida, i l'exministra María Dolores de Cospedal, a qui estan impulsant alguns sectors del partit com a candidata a l'Alcaldia, segons fonts 'populars'.
CANDIDAT A L'ALCALDIA DE BARCELONA
En el cas de Barcelona, Casado ha assegurat que es porta "bé" amb l'ex-primer ministre de França Manuel Valls, i ha dit que és "positiu" que hi hagi un candidat que defensi la "concòrdia", estigui "orgullós" d'Espanya i no sigui "equidistant" amb el nacionalisme. No obstant això, ha indicat que es presenta dient que és un candidat "d'esquerra, socialista i progressista".
"Però hi ha molts votants de Barcelona que no se senten progressistes d'esquerres i el PP es presentarà a les eleccions i intentarà que aquests votants se sentin representats en un projecte liberal conservador", ha afirmat Casado, que ha recalcat que el PP és "el primer que ha donat la cara en els pitjors llocs".
El líder del PP ha afirmat que ara hi ha "supremacisme" a la Generalitat que "cal combatre". Per aquest motiu, ha dit que les eleccions municipals són "molt importants" perquè si aconsegueixen governar a Barcelona i tenir alcaldies importants a Tarragona, Lleida i municipis com l'Hospitalet, Badalona o Cornellà, "dues terceres parts", "la quimera independentista cau".