Publicat 27/10/2017 13:59

Carrizosa (Cs) trenca la proposta de resolució que proclama la república en el ple

Carlos Carrizosa, Cs
EUROPA PRESS

BARCELONA 27 oct. (EUROPA PRESS) -

El Portaveu de Cs en el Parlament, Carlos Carrizosa, ha trencat aquest divendres des del faristol del Parlament la proposta de resolució de JxSí i la CUP que inclou en el seu preàmbul la proclamació de la república catalana i el desenvolupament de la llei de transitorietat jurídica: "No permetrem que es carreguin les institucions catalanes".

Durant la seva intervenció en el ple per abordar les conseqüències de l'article 155 de la Constitució, ha lamentat que amb l'aprovació d'aquesta proposta vulguin "privar els catalans del seu passaport espanyol", i ha criticat que ho facin sota el pretext de resistir a la intervenció de l'autogovern català en l'aplicació d'aquest article.

El portaveu ha criticat que es vulgui proclamar la república sobre la base d'unes lleis que són "un nyap i que es van aprovar amb nocturnitat, traïdoria" i ha basat el seu argument en el fet que es va impedir a l'oposició presentés esmenes, acudir al Consell de Garanties Estatutàries i en el fet que no compta amb el suport de l'Estat ni de la comunitat internacional.

Ha recordat que en l'aplicació del seu full de ruta hi ha empreses que han decidit abandonar Catalunya i que han generat la divisió dels catalans i ha advertit: "El que no aconseguirà el senyor Puigdemont és dividir Espanya".

"La missió de la política no és prometre'ls somnis irrealitzables, sinó millorar la vida dels catalans. Vostès només prometen un futur incert" ha lamentat i ha demanat eleccions per fer fora del Govern aquells que considera que han acabat amb les institucions catalanes.

Contingut patrocinat