Publicat 06/12/2022 14:13

Carrizosa (Cs) acusa Sánchez de "vulnerar la Constitució"

El líder de Cs a Catalunya, Carlos Carrizosa, en roda de premsa a Barcelona pel 44 aniversari de la Constitució del 1978
EUROPA PRESS

A Catalunya "hi ha hagut temptatives involucionistes i antidemocrtiques per carregar-se la Constitució"

BARCELONA, 6 des. (EUROPA PRESS) -

El líder de Cs a Catalunya, Carlos Carrizosa, ha afirmat que el seu partit és el mxim defensor de la Carta Magna, "mentre que Sánchez es dedica a vulnerar la Constitució, atemptar-hi en contra, atemptar contra la democrcia i els consensos", amb referncia al president del Govern central.

Ho ha dit en unes declaracions als periodistes a Barcelona aquest dimarts pel 44 aniversari de la Constitució de 1978, al costat del portaveu al Parlament, Nacho Martín Blanco, i la diputada Anna Grau.

Tots tres han enganxat cartells amb el missatge 'España empieza en tu barrio: 6D: El Día de todos', dins d'una campanya del partit en defensa de la Carta Magna.

Ha assegurat que "en aquests temps d'exacerbació política, amb una gran tensió produda pels populismes", és important recordar que els que ataquin la Constitució són enemics de la democrcia i dels drets i llibertats de la ciutadania.

A més, considera imprescindible assumir la Constitució com a norma fonamental, especialment a Catalunya, on "hi ha hagut temptatives involucionistes i antidemocrtiques per carregar-se la Constitució per la via de fet i l'Estatut".

Per ell, el pacte constitucional del 1978 va ser un "grandíssim avan a Espanya perqu es van asseure persones de tots els signes polítics diferents i van arribar a un acord marc que s'ha respectat durant 44 anys i que, en aquests moments, est més amenaat que mai".

Contingut patrocinat