Publicat 10/12/2021 10:54

Carrizosa anuncia que Cs es querellar contra Cambray si no compleix el 25% de castell

Arxiu - El líder de Cs al Parlament, Carlos Carrizosa
David Zorrakino - Europa Press

Adverteix que "quedar inhabilitat" i demana respectar les famílies

BARCELONA, 10 des. (EUROPA PRESS) -

El líder de Cs a Catalunya, Carlos Carrizosa, ha anunciat que es querellaran contra el conseller d'Educació de la Generalitat, Josep Gonzlez-Cambray, si no compleix el 25% de castell en l'educació catalana que va fixar la sentncia del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

Ho ha avanat en una entrevista aquest divendres a Rdio 4 i La 2, recollida per Europa Press, en la qual ha dit que si finalment no es compleix aquest percentatge "Cambray quedar inhabilitat", i li exigeix respectar els drets de les famílies i no assetjar-les i evitar el compliment de la sentncia, en les seves paraules.

Carrizosa ha titllat d'ultres el qui s'oposen a aplicar aquesta sentncia: "És illiberal, antidemocrtic, és propi d'un rgim totalitari; potser d'aquí a 40 anys aix que patim ara ho veurem com un excés de l'ultranacionalisme que fa massa temps que mirem amb connivncia".

Sobre la proposta que Cs té per a l'ús de la llengua en l'educació, Carrizosa creu que a les escoles s'hauria d'haver adequat el percentatge de castell en funció de les circumstncies socials: "A Santa Coloma de Gramenet caldria el 25% de les classes en castell, per a Olot potser en caldria un 30% o el 35%".

Per Carrizosa, ERC "sí que és un partit polític i no un moviment 'cabdillista'", en referncia a Junts, i els demana que respectin les lleis.

També ha lamentat que a Catalunya no hi hagi, segons ell, un partit de centredreta nacionalista, com ho havia estat al seu dia CiU, i ha titllat l'expresident de la Generalitat Carles Puigdemont de "cabdill que est desestabilitzant Catalunya".