Actualitzat 17/12/2018 17:26

La carretera de l'Arrabassada repeteix com a tram amb més risc d'accident, segons el Racc

Carretera, Autopista, Autovia Buida
Europa Press - Arxiu

BARCELONA 17 des. (EUROPA PRESS) -

La carretera de l'Arrabassada, la BP-1417, entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès (Barcelona) és el tram amb més risc d'accident de la xarxa viària catalana per tercer any consecutiu, segons l'estudi EuroRAP del Racc.

Aquest dilluns s'ha presentat la XVIIena edició d'aquest estudi que audita la xarxa de carreteres, que impulsa el Racc en col·laboració amb el departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, el Servei Català de Trànsit (SCT) i la Diputació de Barcelona, segons un comunicat.

En la llista de punts negres a les carreteres ocupa el segon lloc la BV-5001 entre Martorelles i Vilanova del Vallès (Barcelona) i la segueix la C-37 entre Alcover i Valls (Tarragona).

Segons aquest estudi EuroRAP, dels deu trams amb més risc, quatre ja apareixien en l'estudi de l'any anterior i tots són a carreteres convencionals de calçada única: sis són de la província de Barcelona, dues de Lleida, una de Girona i una de Tarragona.

El tram amb més concentració d'accidents de Catalunya per segon any consecutiu és la carretera C-58 entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès, i el segon amb més accidents és la N-11 entre Montgat i Mataró (Barcelona).

Totes les províncies augmenten en l'anàlisi d'aquest any el seu percentatge de quilòmetres amb risc molt alt i alt d'accident, menys Girona.

En concret, el Racc ha xifrat que a Catalunya hi ha 2.195 quilòmetres de carreteres amb risc molt alt i alt d'accidents greus i mortals, la qual cosa representa un 34% de les vies analitzades per l'estudi i que suposa el percentatge més alt dels darrers sis anys.

Destaquen que en el període 2010 i 2017 hi ha hagut una reducció d'un 29% en el nombre de víctimes mortals però que en els darrers tres anys es constata un "clar estancament en aquesta tendència".

Contingut patrocinat