Actualitzat 06/03/2015 13:02

Carnes afirma que Spanair hagués estat un "èxit" sense la denúncia per ajudes públiques

Ferran Soriano en la comisión de investigación sobre Spanair en el Parlament
Foto: EUROPA PRESS

Defensa el suport de l'Ajuntament de Barcelona a Spanair per guanyar competitivitat

BARCELONA, 6. (EUROPA PRESS)

L'extinent d'alcalde d'Hisenda i Promoció Econòmica de Barcelona Jordi William Carnes ha afirmat aquest divendres que ara s'estaria parlant d'"èxit" de Spanair al costat de Qatar Airways com a soci si les altres aerolínies no haguessin presentat una denúncia davant de la Unió Europea per ajudes públiques a la companyia aèria catalana, que va espantar la de Qatar.

   En una compareixença a la comissió d'investigació del Parlament sobre la fallida de Spanair, el també exvicepresident de Turisme de Barcelona ha assenyalat que la denúncia va ser una "actuació legítima empresarial" dels competidors de Spanair, però ha lamentat que va frustrar l'aliança amb Qatar i va ser arxivada tres mesos més tard.

   "Si no hi hagués hagut aquesta denúncia, no estaríem en aquesta comissió, els ho puc garantir", ha respost a la diputada del PSC Alícia Romero, i ha afegit que qualsevol decisió d'inversió pot sortir bé o malament, però ell prefereix prendre decisions a no prendre-les.

   El primer responsable polític a passar per la comissió d'investigació de Spanair ha defensat el suport indirecte de l'Ajuntament a l'aerolínia a través de Catalana d'Iniciatives, Turisme de Barcelona i Fira de Barcelona, per acompanyar la iniciativa privada per aconseguir més vols intercontinentals i millorar així la competitivitat de la capital catalana i el seu entorn.

   Ha argumentat que "tenir una companyia que servís per donar resposta a la connexió amb els mercats internacionals era una raó de ser per donar cobertura i suport que tingués viabilitat".

   A més, ha considerat que la negociació amb Qatar Airways era "una operació certa", perquè Barcelona és una bona plataforma per a vols a l'Amèrica Llatina, i tenia més 'slots' --drets d'aterratge i enlairament-- disponibles que Madrid.

GESTIÓ CUROSA I RESPONSABLE

   Carnes ha recordat que les seves responsabilitats polítiques a l'Ajuntament es van desenvolupar entre 2007 i 2011 --a les eleccions municipals del maig va passar a l'oposició--, i que Spanair va fer fallida mesos després --el 27 de gener del 2012--, però ha opinat que "la gestió que es va fer fins a l'últim moment va ser curosa i responsable" i que no hi va haver improvisació.

   Ha defensat que es va actuar des de l'honestedat i que hi havia una "estratègia des de la perspectiva estrictament econòmica, que no va sortir", i ha titllat de valoració personal el fet de considerar-la una inversió patriòtica.

   Respecte al suport públic de l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat, ha exposat que en el passat i "en aquests moments" s'està produint en altres aerolínies d'Europa, la trajectòria de la qual no s'entendria sense això.

   A més, ha recordat que a Catalunya existeix una tradició de col·laboració públic-privada, cosa que "no és tan evident" en altres llocs d'Europa i el món.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés