BARCELONA, 22 oct. (EUROPA PRESS) -
El portaveu de Cs en el Parlament, Carlos Carrizosa, ha assegurat aquest diumenge que "davant la independència el normal és que s'apliqui la Constitució", amb l'aplicació de l'article 155 a Catalunya que permeti reposar les llibertats i la igualtat de tots els ciutadans.
En declaracions als periodistes, Carrizosa ha considerat que l'aplicació de l'article 155 a Catalunya no té perquè ser perjudicial perquè el que es busca és que es compleixi la Constitució: "Com es pot dir que és excessiu aplicar la Constitució quan hi ha una comunitat autònoma que està declarant la independència?".
El portaveu de Cs ha valorat els discursos d'aquest dissabte del president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, i ha considerat que s'han carregat l'autonomia de Catalunya i que són els culpables de generar crispació i odi en la societat plantejant el seu govern només per la meitat de la població: "Tenen bloquejat el Parlament".
En relació al ple que demana Puigdemont per analitzar l'aplicació del 155 i fer una possible declaració d'independència, Carrizosa ha lamentat que solament es convoquen plens per parlar del procés sobiranista, que el seu partit fins i tot no té coneixement de dita plena i està a l'espera que aquest dilluns a la Junta de Portaveu la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, ho comuniqui.
Amb aquest nou ple, Carrizosa espera que en el Parlament no es torni a fer un "paripé" per dir que es proclama la independència novament.
Així mateix, ha augurat que el ple d'aquesta setmana serà l'últim amb aquest govern i que la situació a Catalunya seguirà sent "lamentablement" extraordinària com ja ho porta sent des de fa més d'un mes i mig.
També ha emfatitzat que existeix "un problema molt greu amb la crisi econòmica i l'abandó de les principals empreses de Catalunya" i per solucionar-ho ha demanat que es restableixi la democràcia amb unes eleccions que serveixin per tots els catalans i que permetin tenir un govern que pensi en tots i torni a restablir la confiança de les empreses, segons les seves paraules.