Publicat 19/02/2014 14:54

Caprabo invertirà 80 milions fins al 2016 a renovar els 364 supermercats que té

Alberto Ojinaga y Manel Cumplido, Caprabo
EUROPA PRESS

S'acabarà l'any amb 120 establiments adaptats i preveuen augmentar les vendes un 8%

BARCELONA, 19 febr. (EUROPA PRESS) -

Caprabo invertirà 80 milions d'euros fins al 2016 a remodelar la seva xarxa de 364 supermercats, repartits entre Catalunya, Madrid i Navarra, cosa que comportarà una nova organització dels productes frescos, més referències i nous espais, com la parafarmàcia.

"Són els nostres supermercats de nova generació, un projecte transformador de Caprabo que ens posarà a l'avantguarda de la modernitat i la innovació", ha afirmat aquest dimecres en roda de premsa el director general de Caprabo, Alberto Ojinaga, acompanyat pel director de Màrqueting i Desenvolupament de Negoci, Manel Cumplido.

Cumplido ha explicat que la cadena, que fa dos anys que treballa en aquest projecte, va acabar el 2013 amb 70 establiments renovats i n'incorporarà aquest any 50 més, de manera que el 2014 hi haurà 120 locals adaptats a aquest nou concepte, amb la qual cosa la companyia preveu augmentar la facturació un 8%.

Caprabo preveu obrir aquest any 25 franquícies, que també incorporaran aquesta estratègia --seran les mateixes franquícies les que sufragaran la inversió, tot i que Cumplido ha indicat que la cadena hi col·laborarà minimitzant costos--, i la companyia ha prioritzat els centres de més superfície, els més antics i els que registren més facturació per adaptar-los en primer lloc.

La nova generació de supermercats dedica un 20% més d'espai als productes frescos de consum diari i les seccions de carnisseria i xarcuteria --incorpora una secció de pernil al tall, la secció estrella, ja que 13 de cada 100 euros de venda pertanyen a aquesta part--, peixateria --inclou peix de platja comprat a les llotges de Vilanova i la Geltrú, Sant Carles de la Ràpita, Arenys, Blanes i Roses que arriba a la botiga al cap de dues hores-- i fruites i verdures s'han traslladat a l'entrada de la botiga.

Ojinaga també ha destacat l'aposta de Caprabo per la salut i el benestar, ja que en els nous establiments els productes integrals i baixos en sucre, sal o greixos estan clarament agrupats i tenen una identificació específica per facilitar la compra al client --més de 20.000 clients compren diàriament productes sense gluten, per exemple.

També estan delimitades les seccions Món Cellers --és la primera que ha desenvolupat un etiquetatge específic i té 700 referències--, Món Nadó i Món Mascota, amb mobiliari i il·luminació diferenciada i situades al fons dels establiments, en la sortida dels quals el consumidor disposarà a partir d'ara de serveis addicionals de venda de plantes i parafarmàcia.

Les noves botigues tenen un 15% més de productes i ofereixen el Quiosc, una màquina que detalla a cada client de manera personalitzada els productes que té en oferta de la seva compra habitual i cupons de descompte, com també el comparador de preus: "Nosaltres ja no entrem a la guerra de preus, sinó que garantimm al consumidor que compri de la manera més barata".

RECUPERACIÓ DEL CONSUM

Ojinaga no ha volgut avançar les xifres de tancament del 2013, tot i que confia que l'exercici passat aporti "els millors resultats dels últims anys", i que per tant siguin millors que els del 2012, quan les vendes de la cadena es van situar en 1.418 milions d'euros, un 4,5% menys pel descens del consum.

Preguntat per si la previsió de resultats més positius es tradueix en una recuperació del consum, ha afirmat: "El consum s'està recuperant, especialment després de l'estiu, però no sóc tan optimista pel que fa a una recuperació ràpida i total del consum".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés