Publicat 11/09/2023 16:48

Capella defensa la "voluntat de ser i la llengua" durant la Diada a Lleida

Acte institucional a Lleida amb motiu de la Diada
@ESTERCAPELLA

LLEIDA 11 set. (EUROPA PRESS) -

La consellera de Territori de la Generalitat, Ester Capella, ha defensat aquest dilluns la "voluntat de ser i la llengua" catalana durant la celebració a Lleida de la Diada.

En l'acte institucional també hi ha participat l'alcalde de Lleida, Flix Larrosa; el president de la Diputació, Joan Talarn, i la delegada del Govern a Lleida, Montse Bergés.

Capella ha lamentat que el 1707, el "despotisme borbnic" va convertir en una caserna militar la Seu Vella de Lleida, lloc on s'ha celebrat l'acte.

Talarn ha reclamat que "la llengua ha d'estar present i ser coneguda en tots i cadascun dels racons de la nació" i que el catal ha de ser llengua d'atenció en tots els mbits públics.

La delegada del Govern ha dit que fer possible l'autodeterminació "és l'única via de resolució democrtica d'un conflicte entre Catalunya i l'Estat espanyol que és estrictament polític".