Actualitzat 26/03/2014 12:51

Candy Crush debuta a borsa a 22,5 dòlars per acció

Candy Crush debuta en bolsa
Foto: EUROPAPRESS

NOVA YORK, 26 Mar. (EUROPA PRESS)

L'estudi de desenvolupament de jocs i aplicacions digitals King Digital Entertaiment ha fixat en 22,50 dòlars el preu de les seves accions.

   Ho ha fet pel seu debut d'aquest dimecres a la Borsa de Nova York, el que atorga a la companyia una valoració lleugerament superior als 7.000 milions de dòlars (5.068 milions d'euros).

   En concret, l'estudi dublinès, que té una segona seu a Barcelona, vendrà un total de 22,2 milions d'accions, a les quals es podrien sumar 3,3 milions addicionals més, el que li permetrà recaptar uns 500 milions de dòlars (362 milions d'euros).

   D'aquesta xifra, King Digital n'obtindrà un 70%, uns 350 milions de dòlars (253 milions d'euros), mentre que la resta correspondrà als seus actuals accionistes que es desprendran de 6,66 milions de títols a l'OPV.

   "Planegem destinar els fons obtinguts a través de l'oferta a propòsits generals de l'empresa, entre els quals podria incloure's fer adquisicions", ha explicat la companyia al fullet registrat davant de la Comissió del Mercat de Valors dels EUA (SEC).

   L'estudi l'empresa ha informat que el 2013 va aconseguir un benefici net de 567,6 milions de dòlars (417 milions d'euros), respecte dels 7,8 milions de dòlars (5,7 milions d'euros) guanyats un any abans, després de multiplicar per onze la seva facturació, fins a 1.884,3 milions de dòlars (1.385 milions d'euros).

   En el quart trimestre del 2013, l'empresa va aconseguir un benefici net de 159,2 milions de dòlars (117 milions d'euros), respecte dels 6 milions de dòlars (4,4 milions d'euros) guanyats un any abans, tot i que la xifra ha estat un 30,7% inferior al resultat del tercer trimestre.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés