Actualitzat 17/12/2013 22:03

La Cambra de Sabadell alerta de la fuga d'empreses a comunitats amb menys pressió fiscal

Dinero, Billetes, Euros
REUTERS

SABADELL (BARCELONA), 6 (EUROPA PRESS)

La Cambra de Comerç i Indústria de Sabadell (Barcelona) considera que l'augment dels impostos a Catalunya pot provocar una fuga d'empreses i persones a altres comunitats amb menys pressió fiscal.

En un comunicat, l'ens cameral critica la pujada continuada d'impostos i taxes, el que situa Catalunya com una de les comunitats amb més pressió fiscal d'Espanya tot i que gran part dels impostos no tenen tornada.

"El gran conflicte no es troba només a l'augment en el pagament de tributs a Catalunya, sinó que aquests no retornen als ciutadans a causa del constant i acumulat dèficit fiscal entre l'Estat i Catalunya", ha afirmat el president de la comissió d'Indústria i Innovació de la Cambra de Sabadell, Lluís Matas.

Per aquesta raó, ha lamentat també la recuperació de l'impost de Successions, reforma de la qual preveu una reducció de l'escala de bonificacions per a descendents i ascendents que heretin més de 200.000 euros.

Així mateix, la Cambra de Sabadell advoca per una reestructuració immediata i a fons de les administracions i de les empreses públiques que "no aporten valor i llasten els comptes públics" per contrarestar una política fiscal que perjudica la feble situació econòmica de les famílies i empreses i alenteix la recuperació.

Contingut patrocinat