Publicat 16/03/2021 20:57CET

La Cambra de comerç d'Andorra confirma la viabilitat tècnica de l'aeroport intern

Projecció a escala del projecte d'aeroport de Grau Roig.
CÁMARA DE COMERCIO DE ANDORRA

La inversió per realitzar la infraestructura seria de 345 milions d'euros

ANDORRA LA VELLA (ANDORRA), 16 mar� (EUROPA PRESS) -

La Cambra de comerç, Indústria i Serveis d'Andorra (CCIS) ha conclòs els estudis que confirmen la viabilitat tècnica de l'aeroport intern, que es construiria a la zona de Grau Roig.

Així ho ha explicat el president de la CCIS, Miquel Armegol, al costat del president de la comissió d'infraestructures i comunicacions de la Càmera, Ramon Ginesta, i l'enginyer Jordi Llovera, en roda de premsa.

Una cop conclosa la fase de viabilitat tècnica, els següents passos serien els estudis d'homologabilitat, segons les directrius d'organismes internacionals com la Organització d'Aviació Civil Internacional (Oaci), els estudis relatius a impacte ambiental i, l'últim, l'estudi de viabilitat financera.

El projecte preveu una pista de 1.800 metres de llarg per 45 d'ample, a més d'un edifici de serveis i hangar, que podria rebre avions de tipus Airbus A320 NEO o Boeing 737-600 NG, amb capacitats màximes d'entre 120 i 180 passatgers.

Els estudis, basats en l'aeroport de Saint Moritz (Suïssa) --molt semblant, tant per capacitat com per situació i altitud, a l'andorrà-- calculen que el primer any de funcionament es podrien rebre prop de 365.000 passatgers amb sis vols diaris.

Segons les previsions, si el Govern prengués una decisió ràpida respecte a l'infraestructura, l'aeroport podria estar fet el 2026, tenint en compte que la construcció s'allargaria entre dos anys i mitg i tres anys.

EL MEDI AMBIENT, EL MÉS IMPORTANT

Tant el president de la Cambra com Ginesta i Llovera han insistit que el medi ambient és important i que si els estudis d'impacte ambiental no són favorables el projecte no prosperarà.

La inversió per realitzar l'aeroport de Grau Roig ascendiria als 345 milions d'euros, segons ha detallat Armengol, dels quals prop del 40% es destinaria a la reconstrucció de l'entorn i a minimitzar els impactes ambientals.

Ja hi ha grups financers que han comunicat la seva voluntat de participar en el projecte de l'aeroport, i fins i tot d'assumir al 100% el cost de la inversió, segons ha avançat Armengol, sempre que l'estudi de viabilitat financera sigui favorable.

El president de la CCIS ha exposat la importància d'implementar el pla de desenclavament d'Andorra per a la diversificació econòmica, com a garantia de futur per als joves andorrans i per una qüestió de sobirania i independència.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés