Publicat 27/07/2022 12:08

La Cambra de Barcelona redueix al 4% la previsió de creixement del PIB català el 2022

Situa la inflació en el 7,5% aquest any i en el 2,9% el 2023

Archivo - La presidenta de la Cambra de Barcelona, Mnica Roca, i el director del Gabinet d'Estudis de l'entitat, Ramon Rovira
David Zorrakino - Europa Press - Arxiu

BARCELONA, 27 jul. (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Barcelona ha redut fins al 4% el creixement previst del producte interior brut catal (PIB) el 2022, vuit dcimes menys que en les darreres estimacions de l'entitat l'abril passat.

Així ho han explicat aquest dimecres en una roda de premsa la presidenta de l'entitat, Mnica Roca, i el cap del Gabinet d'Estudis Econmics, Joan Ramon Rovira, l'endem que el Govern central va mantenir la seva previsió de creixement a tot Espanya en el 4,3% per a aquest any i va retallar vuit dcimes, fins al 2,7%, la del 2023.

Rovira ha afegit que les expectatives mostren que el creixement el 2023 ser del 2,6%, un punt percentual menys del previst a l'abril, que anir acompanyat d'un fre en l'augment de la inflació, que "no compensa, per contrasta".

La reducció de les previsions es deu "a la persistncia de la inflació i l'enduriment de la política monetria", ha explicat, i ha afegit que en cap cas es tracta d'un estancament de l'economia catalana ni d'una recessió.

Ha destacat el manteniment de l'augment del consum de les famílies, que s'explica pel bon funcionament del mercat laboral i la recuperació "clara del turisme", i el dinamisme en les exportacions de béns i serveis.

Ha explicat que partint de base 100 en el PIB d'abans de la pandmia, l'economia catalana est en el 98,6 i que la recuperació es donar el 2023 si es mantenen les tendncies actuals.

INFLACIÓ

Les previsions sobre l'augment de preus són del 7,5% per a aquest any i un 2,9% per al 2023, respecte al 7% el 2022 i al 4% el 2023 que van preveure l'abril passat.

Rovira ha explicat que aquesta reculada de les expectatives de la inflació el 2023 es deu al fre en el futur dels preus de totes les matries primeres excepte el gas i al fet que els salaris no han augmentat al mateix ritme que els preus.

"Els salaris no són responsables en absolut de l'enquistament de la inflació perqu el seu creixement és molt moderat", ha explicat Rovira, que ha situat l'augment de sous mitj entre gener i juny en el 2,3%.

MNICA ROCA

Roca ha destacat com un punt positiu de l'economia catalana el mercat laboral, que les exportacions van a tota vela, la intensa recuperació del turisme i el bon comportament del consum.

D'altra banda, ha marcat la persistncia de la inflació i l'augment dels tipus d'inters com els efectes negatius, a més de l'increment del risc que Europa pateixi una crisi de subministrament de gas durant l'hivern.

Contingut patrocinat