Publicat 12/8/2020 16:58:59 +02:00CET

La Cambra de Barcelona reclama mantenir els calendaris per ampliar l'Aeroport del Prat

Una passatgera amb mascarilla observa els panells de l'aeroport El Prat de Barcelona durant el sisè dia de confinament després de la declaració de l'estat d'alarma per la pandèmia de coronavirus, a Barcelona / Catalunya (Espanya), a 20 de març de 2020.
Xavier Bonilla - Europa Press - Archivo

Exigeix a Aena que gestioni "sense dilacions" la concertació territorial per a la tercera pista

BARCELONA, 12 ago. (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Comerç de Barcelona ha reclamat a Aena que es mantinguin els calendaris de les inversions per ampliar i connectar l'Aeroport del Prat, després que l'operador estatal anunciés que té previst endarrerir les seves actuacions per la crisi del coronavirus.

En un comunicat aquest dimecres, la corporació ha defensat que, si els projectes s'han d'endarrerir, cal avançar "en tot el que sigui possible" i obtenir els consensos necessaris per treure'ls endavant, sobretot en el de l'ampliació, i, així, quan passi la crisi, es puguin dur a terme immediatament.

En aquest sentit, ha recordat que l'operador aeroportuari ha de definir el proper Document de Regulació Aeroportuària (DAURA) amb les actuacions per 2022-2026, que es pot veure afectat per la crisi provocada per el Covid-19 però també pot ser una "oportunitat" per fer l'ampliació del Prat amb menys afectacions que les que es poden donar en un moment de recuperació.

Per a la Cambra, l'Aeroport de Barcelona ha de seguir creixent en els propers anys, com feia abans de l'emergència sanitària, i convertir-se en un punt de connexió d'aerolínies de llarg recorregut, amb domini en nombre de connexions intraeuropees.

Aquest model de futur per al Prat ha de comptar amb els altres aeroports catalans, segons la corporació, en àmbits d'especialització, formació i suport i mantenint una gestió individualitzada i coordinada, amb l'objectiu de configurar una xarxa d'infraestructures "descentralitzada i interconnectada".

Per això, ha remarcat que la primera actuació necessària per aconseguir aquest model és la terminal satèl·lit de l'Aeroport de Barcelona, que pot permetre augmentar la seva capacitat dels 55 milions de passatgers als 70 milions, sense necessitat de perllongar la tercera pista.

LA RICARDA

La segona actuació defensada per la corporació és la d'ampliar la tercera pista de l'Aeroport de Barcelona, acció que pot tenir un gran impacte ambiental a la zona natural de la Ricarda, situada als voltants de la infraestructura.

En aquest sentit, ha demanat a Aena que estableixi els consensos necessaris per a aquesta ampliació amb els Ajuntaments del Prat de Llobregat i Gavà (Barcelona) i proposi mesures compensatòries.

Així mateix, l'ampliació de la tercera pista pot afectar a l'operativa del Port de Barcelona, per la qual cosa ha instat a estudiar alternatives de configuració de la pista que ho evitin.

Per tot això, la Cambra ha exigit a Aena que prengui "sense dilacions" la iniciativa del procés de concertació territorial per aconseguir un acord que faci viable el projecte de prolongació de la tercera pista.