Actualitzat 03/05/2023 13:26

La Cambra de Barcelona preveu que l'economia catalana creixi un 1,8% el 2023 i un 2% el 2024

La presidenta de la Cambra de Barcelona, Mònica Roca, i el director de l'àrea d'Estudis Econòmics i d'Infraestructures, Joan Ramon Rovira
EUROPA PRESS

Situa l'IPC en el 4,1% aquest any i en el 3,3% el vinent

BARCELONA, 3 (EUROPA PRESS)

El director de l'àrea d'Estudis Econòmics i d'Infraestructures de la Cambra de Barcelona, Joan Ramon Rovira, ha explicat que la previsió de creixement de l'economia catalana es manté en l'1,8% el 2023 i que augmentarà al 2% el 2024.
 
Ho ha dit aquest dimecres en una roda de premsa al costat de la presidenta de la Cambra, Mònica Roca, per analitzar la conjuntura econòmica de l'inici del 2023 i mostrar les previsions.
 
Rovira ha assegurat que "l'economia a curt termini va bé" però que hi ha riscos a causa de la inflació, que ha estat més persistent del previst.
 
Sobre la inflació, les previsions de la Cambra són que tanqui aquest any en el 4,1% i el vinent en el 3,3%, mentre que l'atur serà previsiblement del 9,2% el 2023 i del 8,9% el 2024.
 
Descarta una recessió o un estancament de l'economia, tot i que hi haurà "una moderació del creixement".
 
MÒNICA ROCA
 
Mònica Roca ha demanat posar el focus en la inflació subjacent --especialment la del conjunt de la zona euro-- ja que "l'enduriment de la política monetària encara no ha pogut donar un canvi de tendència".
 
A més a més, ha alertat que els tipus d'interès comencen a afectar la presa de decisions d'aspectes econòmics.
 
EFECTES POSITIUS
 
Rovira ha detallat que un dels principals punts que juga a favor de l'economia catalana són les exportacions, que han tingut "creixements espectaculars" els últims trimestres --del 19,3% en termes monetaris entre gener i març--.
 
Ha celebrat que l'economia catalana "comenci a tenir un motor molt potent, que és el sector exterior", i ha afegit que el creixement en termes reals també és positiu.
 
Quant a l'ocupació, ha constatat que quan "va bé, el consum va bé", i permet compensar en part l'efecte negatiu de la inflació en les economies familiars.
 
També ha apuntat com positiu el 'purchasing manager index' (PMI), que indica les expectatives de compra de les empreses i que se situa per sobre de la línia que marca la diferència entre recessió i expansió de l'economia, i els indicadors de confiança empresarial.
 
RISCOS
 
El principal risc per al creixement de l'economia catalana és l'augment de preus i el temps que es triga fins que s'aconsegueix "doblegar la persistència de la inflació subjacent", segons ell.
 
Rovira ha mostrat preocupació perquè el fre de la inflació al març hagi estat pel factor energia i que els serveis impulsin la pressió inflacionista, especialment per l'efecte de la pujada de sous.
 
Sobre el preu dels aliments, ha explicat que, tenint en compte l'evolució dels imports de les matèries primeres, s'hauria de donar una reducció, però que la sequera pot afectar la producció i compensar aquest efecte.
 
 
 

Contingut patrocinat