BARCELONA, 20 ago. (EUROPA PRESS) -
La Cambra de Barcelona ha assegurat aquest dimarts que no li consta una fuga d'empreses des de Catalunya cap a les altres autonomies, "ni per motius fiscals ni d'un altre tipus", després que la Comunitat de Madrid hagi afirmat que 1.060 empreses catalanes han canviat el seu domicili social a la capital d'Espanya des del 2010.
En declaracions a Europa Press, el cap del Gabinet d'Estudis Econòmics de la cambra, Joan Ramon Rovira, ha constatat un "triple creixement" a l'últim any: de creació d'empreses, d'augment d'inversió estrangera i d'obertura a l'exterior, amb més empreses exportadores.
Rovira, que desconeix l'origen i la metodologia de les dades publicades, ha afirmat que l'anàlisi econòmic "cal basar-lo en un necessari rigor i, en tot cas, allunyar-se del debat polític".
El conseller madrileny d'Economia i Hisenda, Enrique Ossorio, ha anunciat aquest dilluns la xifra d'empreses traslladades a la seva comunitat i ha dit que Catalunya és l'autonomia des d'on més empreses s'han traslladat, tant pel volum dels negocis com per la mida.
Rovira ha afirmat que la Cambra, com ens representatiu de totes les empreses i sectors econòmics, "ofereix dades i analitza estadístiques oficials i, per tant, plenament vàlides".
Sosté que les inversions d'empreses estrangeres a Catalunya s'han incrementat un 37% l'últim any i se situen en 331,88 milions d'euros, i han suposat crear i mantenir 4.890 llocs de treball, segons l'informe de balanç de la internacionalització de l'economia catalana de la Conselleria d'Empresa de la Generalitat, i que ha aprovat fa poc el Consell Executiu.
Pel que fa a la xifra d'empreses que exporten a Catalunya, va créixer un 6,32% en 2012 en relació amb l'any anterior --de 43.205 a 45.937--, de manera que 2.732 companyies més s'han posat a vendre els seus productes o productes a l'estranger, "xifra que suposa un màxim històric" i que procedeix de l'Enquesta Empresarial que la Cambra realitza des de fa anys sobre 2.144 empreses i que es va fer per última vegada al juny .
Sobre la creació d'empreses d'acord amb dades del Registre Mercantil, Rovira ha dit que s'han creat un 6,5% més durant el primer semestre de 2013 a Catalunya en comparació del mateix període de l'any passat, "malgrat la crisi".