Publicat 21/05/2019 18:37

La Cambra de Barcelona demana inversions elevades per reduir la mobilitat en vehicle privat

Av.- Miquel Valls es posa a la disposició de la candidatura de l'ANC per a una transició "ordenada i tranquilla"
EUROPA PRESS

Defensa donar un "impuls definitiu" a la L9 i recorda que es requereixen comptes a la Generalitat

BARCELONA, 21 maig (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Comer de Barcelona ha reclamat "actuacions estructurals d'un elevat volum d'inversió" per reduir la mobilitat en vehicle privat a la ciutat i contribuir a la mobilitat sostenible, que se centri especialment en el transport públic.

En roda de premsa aquest dimarts, la corporació ha criticat que l'Ajuntament de Barcelona no encari de manera realista la mobilitat dels mitjans privats, encara que ha destacat que comparteix els eixos estratgics del Pla de Mobilitat Urbana (PMU) 2019-2024.

"Barcelona no est afrontant de manera realista la mobilitat amb vehicle privat", ha valorat el president de la Cambra de Barcelona en funcions, Miquel Valls.

La Cambra de Comer ha considerat "inassolibles" els objectius de repartiment modal plantejats per a l'horitzó del 2024, com la reducció del 21% del nombre de viatgers en vehicle privat, de manera que la seva quota modal passa del 26,1% de referncia inicial al 20% d'objectiu final.

Ha afirmat que "només amb mesures de gestió no ser suficient" per aconseguir aquests objectius, perqu considera que s'han de dotar de recursos econmics suficients i mecanismes estables de finanament a les xarxes d'infraestructures i serveis de mobilitat.

"La planificació de la mobilitat urbana ha estat ambiciosa per no s'ha dotat dels recursos suficients per al seu desplegament efectiu", ha advertit Valls.

La corporació ha retret que durant l'aplicació del PMU 2013-2018, que s'ha caracteritzat pel desplegament de la nova xarxa de bus i carril bici, l'ús del vehicle privat "s'ha mantingut prcticament constant" segons les dades publicades als informes de seguiment del Pla, perqu s'han incrementat un 0,3% els desplaaments en vehicle privat, han indicat.

LÍNIA L9 DE METRO

La Cambra de Barcelona ha reclamat una solució eficient en les "necessitats reals de mobilitat", com el tram central de la L9 de Metro i una millora dels serveis de mobilitat compartida.

En aquest sentit, el president de la Cambra de Barcelona en funcions, Miquel Valls, ha demanat un "impuls definitiu" per acabar la L9.

Valls ha recordat que la finalització de la línia de Metro depn del finanament del Banc Europeu d'Inversions (BEI) i que no arribar fins que la Generalitat aprovi els seus comptes, prorrogats des del 2017: "No es pot donar perqu no hi ha pressupostos a la Generalitat".

La Cambra de Barcelona també ha assegurat que la solució eficient a la mobilitat vinculada a l'activitat econmica a la capital catalana "passa per la gestió en la capacitat als accessos viaris i per la regulació efectiva de l'ocupació de l'espai públic" a la ciutat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés